رئیس کل دادگستری استان مرکزی
رییس کل دادگستری استان مرکزی: سند تحول قوه قضائیه با هشت توصیه در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفت.  
کد خبر: ۷۵۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 28 June 2019

کاهش ورودی پرونده ها در دستور کار دستگاه قضا

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام عبداللهی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک گفت: در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه خدمت رسان به مردم عمل کرده است.
وی با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری گفت: باید زیرساخت‌های مناسب در کشور ایجاد شود تا شاهد توسعه کشور باشیم که در غیر این صورت با نبود زیرساخت‌های مناسب شاهد مشکلات حقوقی و کیفری در جامعه خواهیم بود که در سال ۹۷ ورودی پرونده‌ها به دادگستری در کشور ۱۷ میلیون فقره و در استان مرکزی ۲۶۸ هزار پرونده بوده است.
وی با اشاره به اجرای سند تحول قوه قضائیه بنابر خواست مقام معظم رهبری گفت: سند تحول قوه قضائیه با هشت توصیه در زمینه‌های مدیریت ورودی پرونده‌ها به دادگستری، عدالت محوری، ایین دادرسی و مبارزه با فساد در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است.
حجت الاسلام عبدالهی نقش مردم در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها را مهم دانست و افزود: مردم می‌توانند با بهره گیری از فرهنگ ایرانی، اسلامی و اموزه‌های دینی و بالا بردن استانه صبر خود کاهش دهنده نزاع‌ها فردی و تهدید‌ها و جرائم در جامعه باشند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار