معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش‌های رگباری و ناپایداری‌های همرفتی در این استان تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ 15 June 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رضا مرادی اظهارکرد: بررسی و تحلیل مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی حاکی از تداوم ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر امروز شنبه و اوایل شب است که موجب افزایش ابر و در برخی از نقاط رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و گردوخاک و احتمال تگرگ در مناطق مستعد می‌شود.

وی ادامه داد : به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این فصل، احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها در برخی مناطق استان مرکزی وجود دارد که در صورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد : همچنین خروجی فعلی مدل‌های پیش‌بینی نشان دهنده عبور متناوب امواج کم‌دامنه تراز میانی جو طی هفته جاری است که موجب تداوم ناپایداری‌ها با شدت کمتر در برخی نقاط بویژه نیمه شمالی و نوار شرق استان مرکزی می‌شود.

مرادی خاطر نشان کرد: بر این اساس وضعیت هوای استان مرکزی طی این مدت در ساعات صبح صاف و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق با افزایش ابر و احتمال رگبارهای پراکنده به ویژه در نیمه شمالی و نوار شرقی و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته به دلیل شرقی شدن جریانات جوی در بیابان‌های مرکزی کشور، احتمال انتقال گردوخاک به استان و کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق از جمله شهر اراک دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار