مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در استان مرکزی دریافت شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ 05 June 2024

به گزارش تابناک مرکزی،یوسف یوسفی در کارگروه کاهش آلودگی هوا استان مرکزی با بیان اینکه از ۱۶ تا ۲۲ خرداد، تحت عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده اظهار کرد: سال گذشته ۵۴ جلسه مرتبط با کاهش آلودگی هوا در استان برگزار شده است.

وی افزود: اقدام در راستای کاهش آلودگی هوای اراک تنها کار یک دستگاه نیست و سایر دستگاه‌ها و حتی اقشار مختلف مردم باید در این راستا فعالیت و مشارکت  داشته باشند، سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته مازوت‌سوزی ۵۰ درصد کاهش داشت هرچند یک لیتر مازوت هم نباید سوزانده شود، اما همین میزان کاهش نسبت به سال ماقبل آن، چشمگیر بوده و امیدواریم امسال نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در اراک دو روز هوای پاک،  ۷۴ روز سالم و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

یوسفی تاکید کرد: سال گذشته میزان عوارض آلایندگی دریافت شده در شهر اراک بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان آن توسط شهرداری اراک دریافت شده است.

رضا مردادی، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز افزود: در تابستان، باد غالب در اراک،  تالاب میقان و فراهان بادهای شرقی-جنوب شرقی است و اگر تقویت شود می‌تواند خاک را به سمت شهر هدایت کند. در فصل سرد بادها در اراک عمدتا غربی- جنوب غربی هستند.

وی علت گرد و غبار در اراک را وجود رودخانه‌های خشک و بی‌آب در استان دانست و گفت: سال‌ها زمان می‌برد این مشکل حل شود.

سید سعید میرنظامی، مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز با تاکید بر لزوم استانداردسازی موتورخانه‌ها گفت: سه هزار و ۲۸۵ موتورخانه در استان مرکزی شناسایی و در دو سال گذشته ۱۸۷ موتورخانه در سامانه ملی استاندارد ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار