نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

شتاب‌زدگی در افتتاح بیمارستان ولیعصر عج اراک وجود دارد .

بیمارستان حضرت ولیعصر عج اراک پس از شانزده سال انتظار فردا افتتاح خواهدشد .
کد خبر: ۱۱۷۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ 21 June 2024

دکتر سید محمد جمالیان نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تابناک مرکزی،پیرامون افتتاح بیمارستان ولیعصر اراک که فردا در تاریخ دوم تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت، گفت:بیمارستان ولیعصر عج یکی از مطالبات به حق مردم اراک و استان مرکزی است ،که تقریبا از سال ۸۷ ساخت آن آغاز شد و بیشترین علتی که باعث طولانی شدن این موضوع شد بحث های کلیشه ای و عدم تخصیص به موقع منابع مالی بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم که در ابتدای امر سفر ریاست جمهور و شهید جمهور به استان مرکزی صورت گرفت، منابع مالی خوبی را برای این پروژه در نظر گرفتن و سرعت خیلی خوبی را گرفت که در آن زمان نزدیک به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با تجهیز منابع مالی خیلی خوب ، پیشرفت کرد.

جمالیان با اشاره به افتتاح این بیمارستان در تاریخ دوم تیرماه سال جاری اظهار کرد:این بیمارستان هنوز آمادگی بهره برداری کامل را ندارد. و وقتی بیمارستانی ساخته می شود باید یک تجهیز موقت از لحاظ تاسیسات و تجهیزات پزشکی در آن انجام شود و بعد تحویل دانشگاه و مراکز درمانی شود .

وی بیان کرد:در حال حاضر که بیمارستان ولیعصر افتتاح می شود این شرایط را مطمئنا طی نکرده و به هر حال خوابیدن مریض در این بیمارستان که هنوز آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری و سایر موارد پاراکلینیکی و اتاق عمل آن راه اندازی نشده نشان می دهد کمی شتابزدگی در افتتاح وجود دارد . و اگر خدای نکرده در حین نقل و انتقالات بیمار اتفاق خاصی بیفتد طرف نمی داند مسئولیت با چه کسی هست .و این یکی از مهم ها است که باید مشخص شود . البته آرزو دارم و مطمئنم اتفاق خاصی برای بیماران نمی افتد ولی بحث ایمنی بیمار حکم می کند تمامی موارد را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: متاسفانه در پروژه های درمانی شتاب‌زدگی در افتتاح عواقب زیادی دارد و متاسفانه در استان مرکزی هم مراکز درمانی که افتتاح شدند و در فصل گرما چیلر کار نمی کند و برای بیماران مشکل ایجاد کرده وجود دارد . منتها پروژه را تحویل دادند و هیچکس هم مسئولیت آن را نمی گیرد و باز بیمارستان و دانشگاه هستند که بابت اینها ضرر می کنند. چرا که شتاب‌زدگی فقط به نفع پیمانکار پروژه است و مطمئنا دانشگاه و بیماران نفعی در پروژه های درمانی و افتتاح زودهنگام آن ندارند.

نماینده حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه مراکز آموزشی و درمانی ولیعصر فعال است شتاب‌زدگی جای عقلانی ندارد . البته ما واقعا نمی دانیم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی چه برنامه ای دارند شاید فردا فقط یک افتتاح بشود و بهره‌برداری را بصورت عقلانی برای ماه های آتی بگذارند که استاندارد مخصوص بیمارستان هم انجام شود.

جمالیان گفت: به هر حال من هم به عنوان نماینده مردم تشکر می کنم از زحماتی که همه مسئولان ذیربط از زمانی که دکتر رمضانی به عنوان رییس دانشگاه حضور داشت و کلنگ این بیمارستان را زدند تا دوران دکتر طاهر احمدی و خودم که زمانی مسئول بودم همه زحمات زیادی را کشیدند و امیدوارم این مرکز بتواند خدمات خیلی مطلوبی را به مردم این استان ارائه دهد . که این همه چشم انتظار بودند و خدمات خوب و باکیفیت بالایی را بگیرند، همچنین اعضای هیات علمی خوبی هم وجود داشته باشند که در این مراکز بتوانند خدمت را به مردم ارائه کنند.

دکتر جمالیان در خصوص سایر مراکز درمانی آماده افتتاح در اراک، بیان کرد: بیمارستان خیرساز آشتیانی وضعیت مناسبی برای افتتاح دارد گر چه برای عمل های جراحی می طلبد یکی دو هفته با توجه به حساسیتی که مادران باردار و پرخطر دارند با تامل جلو بروند، فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری هم این قابلیت را دارد که بزودی افتتاح شود گر چه فردا افتتاح می شود.

خبرنگار تابناک مرکزی

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار