تابناک : ثبت ملی نشان جغرافیایی سه محصول انار ساوه، سنگ تراورتن محلات و پسته زرندیه کلید خورد.
کد خبر: ۴۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 19 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، جعفر اصغری رییس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: برند سازی و ثبت ملی نشان جغرافیایی محصول هایی که قابلیت صادرات دارند بر اساس مفاد سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات، پشتیبانی و تقویت نشان تجاری در سطح داخل و خارج برای محصولات صنعتی و کشاورزی با همکاری اتاق بازرگانی و سایر دستگاه های مربوطه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون فرش استان مرکزی با برند قالی ساروق ثبت ملی نشان جغرافیایی شده است، افزود: برای حمایت از مالکیت های صنعتی و به منظور ثبت برند، نشست هایی با حضور نماینده تولید کنندگان انار در استان برگزار و مدارک لازم به سازمان جهانی مالکیت فکری(وایپو) ارسال شده است.

رییس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ثبت ملی نشان جغرافیایی کالاهای مزیت دار صادرات از جمله سنگ تراورتن محلات و پسته زرندیه از مهمترین برنامه های این اداره کل است که در سالجاری با برگزاری نشست هایی با تولیدکنندگان و صادر کنندگان نام تجاری برای این محصولات انتخاب و همانند انار ساوه با تنظیم اظهار نامه برای ثبت آنها اقدام می شود.

وی ادامه داد: با ثبت ملی نشان جغرافیایی آرم و علامت محصول که متشکل از کشور مبداء، منطقه جغرافیایی و محل تولید است باید بر روی کلیه بسته ها ثبت شود که این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دارد.

اصغری افزود: پس از بررسی های لازم بر روی اظهارنامه ها و گزارش ها، نسبت به ثبت جهانی نشان جغرافیایی مطابق با کنوانسیون لیسبون که جمهوری اسلامی ایران در سال 82 به آن ملحق شده است ، اقدام می شود.

رییس اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: ثبت جهانی محصولات صادراتی علاوه بر افزایش قیمت، سهولت در صادرات و واردات، نظم بخشی و کیفی نمودن بازار داخلی و ماندگاری محصولات در بازارهای صادراتی و تبلیغ آنها و ارز آوری بیشتر برای کشور را به همراه دارد

اصغری خاطر نشان کرد: حمایت های مادی از تولید کنندگان موجب می شود تا بسیاری از انجمن ها و شرکت ها برای ثبت جغرافیایی ملی محصولات خود اقدام کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعتی کشور است و هم اینک حدود دو هزار و 900 واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه فعالیت دارند.

این استان در زمینه کشاورزی هم دارای رتبه های بالایی در سطح کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار