تابناک مرکزی: رئیس انجمن مددکاری کشور گفت: بیش از پنج سال است که لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مجلس تقدیم شده، اما همچنان در این مدت مسکوت مانده است.
کد خبر: ۳۴۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 16 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسن موسوی‌چلک پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش «تحکیم خانواده» در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به نقش خانواده در مقابله با آسیبهای اجتماعی تاکید و گفت: بر خلاف جامعه غرب که خانواده از بین رفته، در کشور ما این نهاد مهم برگرفته از مبانی اعتقادی است و دشمن نیز با آگاهی از این مسئله به دنبال آسیب وارد کردن به آن است.

وی افزود: برای مقابله و مهار خطرها و آسیب‌های اجتماعی نیازمند انسان های سالم هستیم و در این راه باید تمام موانع در این زمینه را از میان برداریم.

رئیس مددکاران اجتماعی ایران تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان کشور آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی است که باید برای کاهش این آسیب‌ها به جوانان آگاهی بخشی لازم را در این خصوص بدهیم.

موسوی‌چلک با اشاره به لزوم افزایش نشاط جامعه گفت: افزایش نشاط در جامعه منجر به کاهش خشونت خواهد شد، همچنین ایجاد تعهد دینی و گسترش ارزش‌های اسلامی در بین جوانان با آموزش صحیح تحقق خواهد یافت.

وی فعالیت کمیته صیانت از حقوق شهروندی در کشور را مایه امیدواری توصیف کرد و گفت: رعایت عدالت فرهنگی و اجتماعی در زمینه‌های مختلف افکار عمومی را تشویق به رعایت این اخلاق در حریم خصوصی خود خواهد کرد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی در خصوص جوانان و کودکان گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای تصویب، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده اما کار بررسی و تصویب آن در مجلس مسکوت مانده است.

موسوی‌چلک تصریح کرد: اگر این لایحه تصویب و تنها 30 درصد آن اجرایی شود اتفاقات خوبی را در این زمینه مشاهده می‌کنیم چراکه کودک محور خانواده است و مجلس باید در این حوزه مطالبه‌گری کند. بنابراین مجلس علاوه بر وظیفه سیاست‌گذاری، مطالبه‌گری را هم برعهده دارد.

وی با اشاره به جایگاه خانواده در رشد یک جامعه افزود: بایستی از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای سلامت روانی و اجتماعی خانواده بهره گرفت برای اینکه فراموش نکینم نسبت به حقوق همه اعضا خانواده مسئول هستیم.

رئیس انجمن مددکاری کشور با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مددکاری اجتماعی تصریح کرد: بیش از ده هزار مددکار اجتماعی شاغل و 21 دستگاه، وزارتخانه و سازمان مرتبط داریم اما نزدیک به 50 هزار کمبود مددکار در کشور داریم؛ بنابراین باید فضا برای ورود این تعداد مددکار به چرخه کار در سازمان ها فراهم شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار