تفاهم سه جانبه بین نیروگاه هرمز، دانشگاه صنعتی اراک و شرکت آذراب برای احداث نیروگاه اتمی ایرانی مبادله شد و از کنسرسیوم اقتصادی امیر کبیر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶ 30 June 2024

به گزارش تابناک مرکزی،وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس انجمن مهندسان مکانیک کشور در همایش سالانه مهندسان مکانیک در اراک گفت: ایجاد سازکار مناسب برای جذب و ساماندهی سرمایه‌های مردمی برای رسیدن به رشد و توسعه تولید در بخش صنعت راهگشاست.

علی آبادی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم اقتصادی امیر کبیر با مشارکت صنایع بزرگ و متوسط پیشرو در استان را الگویی مناسب برای اجرای طرح‌های بزرگ در کشور دانست و افزود: استفاده از ظرفیت مردمی برای تامین مالی پروژه‌ها و سهیم کردن مردم در اقتصاد می‌تواند بسیاری از چالش‌های پیش روی توسعه کشور را برطرف کند.

رئیس انجمن مهندسان مکانیک کشور گفت: محیط زیست و انرژی از مسائل مهم و دارای اولویت در کشور و شهر‌های صنعتی است که توان علمی مهندسی کشور می‌تواند با تعریف پروژه‌های تحقیقاتی و علمی در حوزه زیست محیطی و نیروگاهی برای حل این مسائل اصلی راه حل ارائه دهند.

او ضرورت مدیریت مصرف انرژی و آب را یادآور شد و گفت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش سوخت‌های فسیلی در حوزه تولید انرژی و بهره مندی از فن آوری‌های نوین با استفاده از توان علمی تخصصی مهندسان و متخصصان کشور در بخش تولید برای مدیریت منابع، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقا کیفیت و ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در بخش صنعت لازم و ضروری است.

معرفی و تجلیل از استاد برتر، مهندس برتر و پایان نامه‌های برتر حوزه مکانیک کشور از برنامه‌های مراسم گشایش همایش مهندسی مکانیک کشور بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار