رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۱۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا پس از بهبودی کامل از مراکز درمانی استان مرکزی ترخیص شده اند
کد خبر: ۸۲۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 05 March 2020
نتیجه تصویری برای جمالیان اراک
سید محمد جمالیان در تشریح آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۱۴۹ مورد می‌باشد که در شهرستان اراک ۳۷ مورد، ساوه ۴۵ مورد، دلیجان ۲۱ مورد، خمین ۱۰ مورد، محلات ۱۱ مورد، آشتیان ۴ مورد، تفرش ۷ مورد، فراهان ۸ مورد، شازند ۲ مورد و کمیجان ۴ مورد گزارش شده‌است.
وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا تاکنون ۱۱ مورد و ۱۸ نفر از مبتلایان پس از بهبودی نیز از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس پیش بینی مطالعات اپیدمیولوژیک در ۱۰ روز آینده پیک افزایش این ویروس را شاهد خواهیم بود و پس از دو هفته پیک ویروس ثابت خواهد شد و به سمت کاهش ویروس می‌رویم.

جمالیان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری مردم باید در منزل بمانند و از حضور در اماکن پر ازدحام خود داری کنند. مردم حتماً باید از از ماسک استفاده و بهداشت دست و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه علائم ابتلاء به این ویروس با شماره ۳۸۳۹ تماس گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهرستان‌های ساوه و دلیجان با مشکلات ناشی از ابتلاء به این ویروس مواجه هستیم که وضعیت دلیجان در حال بهبود است و بازرسی‌های زیستی در تمامی ورودی و خروجی این شهرستان در حال انجام است و شورای پدافند زیستی فردا در این دو شهرستان برگزار می‌شود تا تمهیداتی در این راستا اندیشیده شود.

جمالیان بیان داشت: در حال حاضر مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های ساوه، دلیجان، آشتی، فراهان، اراک و تفرش در حال کنترل است.

وی بیان کرد: توزیع ماسک در داروخانه‌های خصوصی از امروز آغاز شده و در حال برنامه ریزی برای توزیع روزانه آن هستیم و الکل به میزان کافی در دسترس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متأسفانه در مرکز شهر دستفروشان در حال فروش هستند و مردم نیز در همان نقاط حضور دارند و ممکن است همین محیط‌ها محل مناسبی برای انتقال این ویروس باشد و آمار مبتلایان را به صورت چشمگیر افزایش دهد. روز گذشته خیابان‌ها شلوغ و پر ازدحام بود که از مردم درخواست می‌شود به جز موارد ضروری به خیابان‌ها مراجعه نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار