در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز
تابناک : استاندار مرکزی زمینه قاچاق در کشور را اقتصاد غیر شفاف ، قانون گریزی و منفعت طلبی دانست
کد خبر: ۵۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 06 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور زمانی قمی استاندار استان مرکزی برگزار شد.

زمانی‌قمی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه قاچاق در جامعه‌ای که زمینه آن فراهم باشد شکل گرفته و رشد می‌کند، اظهار کرد: وقتی جامعه ای قانون گریز و منفعت طلب بود و اقتصاد غیرشفاف و بیمار داشت، زمینه قاچاق کالا فراهم می‌شود.

وی  با  بیان اینکه آثار تحریم‌ها مستقیماً متوجه مردم است، تصریح کرد: اجناس چینی به طور قانونی یا غیرقانونی تمام بازار کشور را در دست خود گرفته و از زمان اعمال تحریم‌ها بر کشور این مسئله نیز شدت بیشتری پیدا کرده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه  قاچاق کالا و ارز علل متعدد، پیچیده و متنوعی دارد، افزود: فرمایش های رهبر معظم انقلاب در رابطه با قاچاق کالا و ارز در مهار معظلات این حوزه راهگشا است و برای ما تکلیف می آورد .

زمانی‌قمی با تاکید بر اینکه مسائل مهم به منظور رفع به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس شود، تصریح کرد: در استان گام‌های مثبتی در این راستا برداشته شده و  ابلاغ سریعتر آیین‌نامه‌های مربوطه در روند حل مشکلات موثر خواهد بود.

وی تلاش دستگاه‌هایی که در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالای استان هستند از قبیل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را قابل ستایش دانست.

جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این کمیسیون سال گذشته 109 نشست مختلف در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان برگزار کرد.     

حسن بیگی افزود: این نشست ها 483 مصوبه در پی داشت که 454 مصوبه آن اجرایی شده و 3 مصوبه نیز در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: پارسال 689 فقره پرونده در خصوص قاچاق کالا و ارز به اداره کل تعزیرات حکومتی این استان ارسال شده که از این تعداد 672 فقره پرونده رسیدگی شده است.   

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نویدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
اجناس چینی باعث بیکاری وتنبلی مردم می شود خیلی از اجناس چینی دارای عوارض وبیماری میگرددند ولوازم خانگی ان هم بی کیفیت است با قیمت بالا کافی است به امین حضور برید قیمت لباسشویی 7تا 8 کیلویی LGبه قیمت 24000000 ریال با موتور چین رشد کرده است این وارادات گران باعث اسیب به مردم کشور وارزش پول وگرانی می گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار