مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری با هدف تسهیل در امور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری برنامه اولویت‌دار این وزارتخانه است.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ 03 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمدحسین اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری استان مرکزی، افزود: آموزشگاه‌های آزاد هنری، مردادماه سال جاری برای اولین بار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می‌شوند و رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها نیز در دستور کار ویژه است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کارت صلاحیت تدریس به موازات رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها به زودی صادر می‌شود، داد: این وزارتخانه به عنوان متولی حوزه آموزش‌های هنری است و در بخش آموزش عمومی و در حوزه افزایش سواد هنری جامعه وظایفی را عهده‌دار است و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌هایی را در این عرصه انجام می‌دهد.

اسماعیلی برگزاری دوره "اعطای جایزه ملی آموزش هنر" با عنوان "سرو ایرانی" و اجرای طرح ملی «تابا» را از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در طرح ملی تابا، آموزشگاه‌های آزاد هنری برتر تجلیل خواهند شد این در حالی‌ است که مراکز آموزش هنر هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارتی و همه حوزه‌هایی که در زمینه آموزش‌های هنری مشغول فعالیت هستند نیز در طرح جایزه ملی«سرو ایرانی» مشارکت داده خواهند شد و سالانه از برگزیدگان آن تجلیل و نشان سرو ایرانی به آنها اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای اقشار مختلف بخصوص مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها از جمله وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر در کشور می باشد .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیگفت:یکی از دغدغه‌های متولیان و آموزشگاه‌های آزاد، فعالیت آموزشگاه‌های غیر مجاز و بدون مجوز می باشد که در این زمینه با همکاری ادارات کل استانها از فعالیت از مراکز جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار