رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی:
رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: برای تأمین میوه شب عید در استان مرکزی یک‌هزار و ۵۰۰ تن میوه خریداری و وارد استان شده است.
کد خبر: ۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳ 15 February 2015

علی بابایی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی، با اشاره به بی‌نیازی استان از واردات گوشت‌مرغ برای ایام نورز اظهار داشت: میزان ذخیره گوشت‌مرغ در استان 11 هزار تن بوده و این در حالی است که در کل کشور 150 هزار تن ذخیره گوشت مرغ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قیمت عرضه گوشت مرغ گرم و منجمد از سوی ستاد تنظیم بازار کشور تعیین شده و در استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌های همجوار این محصول با قیمت پائین‌تری عرضه می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: ظرفیت تولید استان 54 هزارتن بوده و خوشبختانه از میزان تولیدات استان در بحث گوشت مرغ، 60 درصد از این میزان تولیدات در استان به مصرف رسیده و مابقی این مقدار تولیدات در اختیار دیگر استان‌های همجوار قرار می‌گیرد.

بابایی با اشاره به سهم استان مرکزی در بخش صادرات کشور گفت: بین 7 تا 8 درصد صادرات کل کشور از سوی استان مرکزی تأمین می‌شود و برای ایجاد تعادل در قیمت بازار به‌منظور رفاه مردم برای سال جدید، مرغ منجود ذخیره شده به بازار تزریق شده و این روند از هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: تاکنون میزان 80 تن مرغ منجمد وارد بازار شده و استان مرکزی برای تزریق مرغ منجمد به بازار با هیچ نوع کمبودی مواجه نیست و در حقیقت با ایجاد تعادل در قیمت گوشت مرغ رعایت حقوق مصرف کننده و تولید کننده نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: قیمت نهایی گوشت مرغ منجمد 55 هزار ریال بوده و در برخی واحدهای عرضه کننده گوشت مرغ منجمد این قیمت با 60 هزار و 500 ریال در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

بابایی بااشاره به تأمین میوه مصرفی استان مرکزی برای ایام نوروز گفت: خرید میوه شب عید امسال برعهده جهادکشاورزی واگذار شده و با توجه به میزان مصرف میوه در سال‌های گذشته توسط مردم استان، امسال نیز یک‌هزار تن پرتقال و 500 تن سیب خریداری شده که خوشبختانه در زمینه خرید میوه نوروز استان مرکزی پیشتاز بوده است.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش مصرف میوه نیز پیش‌بینی افزایش 25 درصدی برای پرتقال در نظر گرفته شده و برای مدیریت بازار میوه در حقیقت یک‌هزار و 250 تن پرتقال خریداری و به استان وارد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار