در نشست مشترک کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با کارگروه شهرستان شازند
تابناک : کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با کارگروه شهرستان شازند در حالی به صورت مشترک برگزار شد که بسیاری از معضلات و مشکلات شهرستان شازند در حضور استاندار استان مرکزی بیان شد
کد خبر: ۴۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 18 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ، کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با کارگروه شهرستان شازند با حضور زمانی قمی استاندار مرکزی، و تمامی مدیران کل استان و رؤسای ادارات شهرستان شازند در سالن اجتماعات شهرداری مهاجران به صورت مشترک برگزار شد.

قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس در این کارگروه گفت: شازند علی رغم نزدیکی به مرکز استان ، با مشکلات و معضلات بسیاری روبروست.

وی افزود: عمده مشکلات شهرستان به مقوله اشتغال مربوط می شود که همین امر باعث مهاجرت ساکنین شهرستان به سایر نقاط استان یا کشور می شود.

نماینده شازند اظهار کرد: صنایع شهرستان در هر ثانیه هزار لیتر از دشت شازند ، آب برداشت می کنند که باعث افت بسیار بالای سفره های زیر زمینی در دشت شازند و افزایش مهاجرت شده است.

عزیزی تصریح کرد: تعطیل شدن کارخانه قند آثار روانی در شهرستان داشت چرا که رونق اقتصادی شهرستان بسیار از آن متأثر بود.

وی به موضوع جذب نیروی بومی در صنایع اشاره و عنوان کرد: در سنوات گذشته تنها 13 درصد جذب سهم شهرستان بود که در حال حاضر این رقم به 50 درصد جذب بومی در صنایع تبدیل شده است.

 نماینده مردم شازند اضافه کرد: باغات کهن شهرستان در معرض نابودی است و نیاز هست که مسئولین استانی نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

عزیزی در پایان با بیان اینکه در مهاجران کمبود فضای ورزشی، درمانی و ورزشی هست خاطر نشان کرد: صنایع شهرستان باید ایجاد مرکز درمان تخصصی حوادث و سوانح مربوط به کار در صنایع را در دستور کار خود قرار دهند.

تعطیلی کارخانه قند موجب کاهش رونق اقتصادی شد

عسگری فرماندار شازند نیز در این مراسم گفت: شازند، شهرستانی است که ظرفیت های بسیار خوبی از جهات مختلف دارد اما به دلایلی در جایگاه خودش نیست.

وی افزود: مشکل بیکاری در صدر مسائل اجتماعی شهرستان است و مشکل بعدی آلودگی و آلایندگی شهرستان است که ملاک ما احساسی نیست بلکه شاخصهای علمی و فنی است.

فرماندار شازند اضافه کرد: بالا رفتن سن ازدواج به ویژه در دختران از دیگر معضلات شهرستان است و آمار طلاق وضعیت تاسف باری دارد.

عسگری به نقش آموزش عالی در رویدادهای اجتماعی اشاره و عنوان کرد: 5 واحد دانشگاهی با حدود 5 هزار دانشجو در شهرستان وجود دارد که باید خروجی آن مشاهده شود و ارتقاء سطح مقاطع تحصیلی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ در شهرستان خوب کار نشده است و دستگاه های فرهنگی خروجی لازم را نداشته اند؛ اداره ارشاد شهرستان 7 ماه است که با سرپرست اداره می شود که بارها این موضوع تذکر داده شده است و توقع از مدیر کل ارشاد هست که به این موضوع رسیدگی شود.

فرماندار شازند درخصوص وضعیت ورزشی شازند گفت: در خصوص تعداد سالن‌های ورزشی و سرانه ورزش در شرایط متوسط قرار داریم، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود امید است با حمایت مسئولین استان پتانسیل شهرستان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عسگری با اشاره به اینکه پتروشیمی و پالایشگاه نعمت هستند، اما عملا مانع توسعه شهرستان شده‌اند، افزود: به محض اینکه خواستار توسعه امکانات ورزشی، بهداشتی و درمانی در مهاجران می‌شویم همه اشاره به این وجود این دو صنعت بزرگ و استفاده از این دو صنعت برای توسعه شهرستان می‌کنند، در صورتی که زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان باید تامین شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این رابطه استفاده کنیم.

وی در ادامه خواستار عدالت تصویری در هفته‌های فرهنگی شهرستان‌ها از جانب صداوسیمای استان شد و افزود: در برخی روستاهای شهرستان به راحتی کانال‌های ماهواره‌ای دریافت می‌شود، اما متاسفانه دریافت شبکه جمهوری اسلامی با مشکل روبروست و لازم است که نیاز مردم در این حوزه نیز به سرعت رفع شود.

فرماندار شازند در پایان با اشاره به اهمیت بحث امنیت اجتماعی و تقویت نیروهای انتظامی و راه‌اندازی پاسگاه بر استفاده از ظرفیت‌های بسیج در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تاکید کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار