مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از کسب درآمد 16 هزار و 776 میلیارد ریالی این استان در سال جاری خبر دارد.
کد خبر: ۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰ 05 February 2015

به گزارش روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی «حسن میرزاخانی» گفت: هفت هزار و 31 میلیارد ریال از این درآمد ها در بخش ملی و 9 هزار و 745 میلیارد ریال آن نیز در بخش استانی وصول شده است.

وی افزود: درآمدهای امسال استان نسبت به مدت مشابه قبل 157 درصد و در مقایسه با سهمیه مصوب تعیین شده 113 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: درآمدهای استان از محل مالیات های مستقیم و غیرمستقیم، حاصل از فروش کالاها و خدمات، جرایم و تخلفات، مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول شده است.

دبیر کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی اظهار کرد: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی امسال با وصول 9 هزار و 230 میلیارد ریال، 95 درصد از سهم درآمدهای عمومی کسب شده استان را به دست آورده و رتبه اول وصولی در بین سایر دستگاه های اجرایی را دارد.

میرزاخانی میزان درآمدهای حاصل از مالیات های مستقیم در این مدت را چهار هزار و 802 میلیارد اعلام کرد و افزود: این درآمدها 52 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می شود.

وی ادامه داد: درآمدهای حاصل از وصول مالیات های غیرمستقیم استان شامل مالیات بر کالاها و خدمات امسال چهار هزار و 427 میلیارد ریال است که 48 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می شود.

میرزاخانی بیان کرد: میزان وصولی سایر دستگاه های اجرایی به جز اداره کل مالیاتی از کل درآمد امسال استان، 515 میلیارد ریال بوده که پنج درصد از در آمدها را شامل می شود.

وی ادامه داد: ناحیه انتظامی منطقه ای مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ترتیب با حجم وصولی 373 میلیارد ریال و 99 میلیارد ریال در اولویت های بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان در سال جاری قرار دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی درآمد مصوب استانی در سال جاری را 10 هزار و 336 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این در آمدها نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 18 و سه دهم درصد افزایش داشته است.

میرزاخانی افزود: مالیات بر ارزش افزوده استان امسال دو درصد افزایش داشته است.

مالیات بر حسب تعریف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پرداختی الزامی و بلاعوض است که ممکن است به شخص، موسسه، دارایی و غیره تعلق گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار