مدیرکل ثبت‌احوال استان‌مرکزی:
مدیرکل ثبت‌احوال استان‌مرکزی گفت: نخستین باجه صدور کارت هوشمند ملی در اداره پست ساوه افتتاح شد.
کد خبر: ۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ 05 February 2015

یزدان خسروی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین باجه صدور کارت هوشمند ملی در اداره پست ساوه اظهار داشت: صدور کارت‌های هوشمند یکی از طرح‌های بزرگ فناوری اطلاعات در کشور بوده که در این راستا مقدمه ورود به دولت الکترونیک است.

وی افزود: کارت ملی هوشمند سبب کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم و سبب توزیع عادلانه فرصت‌ها شده که این امر در نهایت نقش بسزایی در پویایی اقتصاد جامعه را به همراه دارد کارت هوشمند ملی یک ابزار چند کاره است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان‌مرکزی تصریح کرد: صدور کارت ملی هوشمند با 3 کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم کرده که به عنوان یک ابزار از بسیاری مشکلات از جمله جعل جلوگیری شود.

خسروی با اشاره به مزیت کارت ملی هوشمند گفت: از مهم‌ترین مزیت هوشمند شدن کارت ملی‌ها کاهش هزینه اقتصادی کشور بوده و با استفاده از هوشمندسازی کارت‌ ملی‌ها در حوزه اقتصادی سبب صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: بر روی کارت‌های ملی هوشمند همان اطلاعات هویتی که در کارت قبلی بوده است درون حافظه کارت ثبت می‌شود اطلاعاتی شناسنامه‌ای، گروه خونی و یا تغییرات درون شناسنامه نیز درون کارت‌های ملی هوشمند ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان‌مرکزی تصریح کرد: اکنون کارت ملی هوشمند برای افرادی که به سن 15 سال رسیده‌اند و برای نخستین بار کارت ملی دریافت می‌کنندیا تاکنون کارت ملی نداشته‌اند یا در اسناد هویتی خود تغییراتی داشته‌اند کارت هوشمند صادر می‌شود.

خسروی با اشاره به مهم‌ترین ارکان فعالیت سازمان ثبت احوال گفت: از مهم‌ترین ارکان فعالیتی این سازمان شامل صدور اسناد هویتی ایرانیان، ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، تولید و انتشار آمار جمعیتی و مهاجرت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار