مدیرکل اقتصادی و دارایی استان مرکزی:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: میزان درآمد وصولی استان مرکزی امسال ۱۶ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریالی بوده است.
کد خبر: ۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳ 04 February 2015
به نقل از روابط‌عمومی امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی، حسن میرزاخانی با اشاره به میزان درآمدهای وصولی استان در10 ماهه امسال اظهار داشت: 7 هزار و 31 میلیارد ریال از این درآمد‌ها در بخش ملی و 9 هزار و 745 میلیارد ریال آن در بخش استانی تحقق یافته است.

وی افزود: درآمداستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 157 درصد و در مقایسه با سهمیه مصوب تعیین شده 113 درصد افزایش دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: درآمدهای استان از محل مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم، حاصل از فروش کالاها و خدمات، جرایم و تخلفات، مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول شده است.

میرزاخانی با اشاره به رتبه نخست وصولی در بین دستگاه‌ها گفت: اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی امسال با وصول 9 هزار و 230 میلیارد ریال، 95 درصد از سهم درآمدهای عمومی کسب شده استان را به دست آورده و رتبه نخست وصولی در بین سایر دستگاه‌های اجرائی را دارد.

وی افزود: میزان درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم در این مدت 4 هزار و 802 میلیارد بوده و این درآمدها 52 درصد کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: درآمدهای حاصل از وصول مالیات های غیرمستقیم استان شامل مالیات بر کالاها و خدمات امسال 4 هزار و 427 میلیارد ریال است که 48 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می‌شود.

میرزاخانی با اشاره به میزان وصولی سایر دستگاه‌های اجرائی گفت: میزان وصولی سایر دستگاه های اجرایی به جز اداره کل مالیاتی از کل درآمد امسال استان، 515 میلیارد ریال بوده که 5 درصد از در آمدها را شامل می شود.

وی افزود: ناحیه انتظامی منطقه ای مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ترتیب با حجم وصولی 373 میلیارد ریال و 99 میلیارد ریال در اولویت‌های بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان امسال قرار دارند.

مدیرکل امور اقتصادی‌و دارایی استان‌مرکزی تصریح کرد: درآمد مصوب استانی در امسال را 10 هزار و 336 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 18 و 3 دهم درصد افزایش داشته است.

میرزاخانی با اشاره به مالیات ارزش افزوده استان گفت: مالیات بر ارزش افزوده استان امسال 2 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مالیات بر حسب تعریف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پرداختی الزامی و بلاعوض بوده و ممکن است به شخص، موسسه، دارایی و غیره تعلق گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار