در حاشیه بازدید از امامزادگان شازند؛
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حاشیه بازدید از امامزادگان شهر شازند و پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این شهر تاکید کرد که امامزادگان مأوا و پناه ملت ایران هستند.
کد خبر: ۲۷۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 13 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام محمدباقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در حاشیه بازدید از امامزادگان شهر شازند و پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک با اشاره به اهمیت وقف در کشور اظهار داشت: وقف یک حکم الهی است که قبل از اسلام بوده و در ادیان دیگری مانند مسیحیت، یهودیت و ادیان ابراهیمی وجود داشته و پیامبر اسلام آنها را تکمیل و گسترش داده است.

وی افزود: وقف یکی از احکام والا و مترقی الهی و دینی است که می‌تواند بخشی از مشکلات اجتماعی، اخلاقی دینی، مذهبی وغیره جامعه را حل کند. این عمل یکی از سنت‌های حسنه پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) بوده و هر کدام از این بزرگواران موقوفه‌هایی را از خود باقی گذاشته‌اند.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به وظایف علما در زمان غیبت امام زمان (عج) گفت: در زمان غیبت نیز علما و بزرگان دینی از سرمایه خود برای امور مهم مورد نیاز جامعه وقف کرده و از این راه به تحصیل علم و پژوهش و آشنایی با معارف و کمک به نیازمندان اقدام کرده‌اند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: امامزادگان مأوا و پناه ملت ایران و وسیله ارتباط مخلوق با خالق خود هستند و اگر این بزرگواران وساطت و شفاعت کنند، خداوند به آبروی آنان گناهان ما را می‌بخشد.

وی  وجود امامزادگان عظیم الشأن در استان مرکزی را یک نعمت الهی به مردم این دیار دانست و گفت: مردم مؤمن و خداجوی استان مرکزی باید از این فرصت استفاده کنند و با توسل به این امامزادگان، خیر و برکت را برای شهر و دیار خود افزون کنند.

لازم به ذکر است در این بازدید مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی، رئیس اوقاف شهرستان شازند و معاونان ایشان حضور داشتند که از امام زادگان باب المراد(شهر مهاجران) و سهل بن علی(شهر آستانه) بازدید کردند، همچنین پروژه‌های عمرانی در دست اقدام مربوط به این امازادگان را هم مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار