تابناک: تیم های فوتبال آلومینیوم اراک و آلومینیوم هرمزگان در هفته هفتم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاههای کشور به تساوی رضایت دادند.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 24 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از وبسایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک، در ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری امام خمینی اراک، دو نماینده همنام اراک و بندرعباس به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان و در دیداری پرفراز و نشیب که شاید لیگ یک کمتر مسابقه جذابی شبیه آن را به خاطر بیاورد، دو تیم به تساوی پرگل سه بر سه رسیدند.

نیم ساعت ابتدایی این مسابقه برخلاف ۶۰ دقیقه طوفانی پایانی، چندان پرحادثه نبود و دو تیم بیشتر درصدد ارزیابی یکدیگر برآمدند اما از دقیقه ۳۰ سریال اتفاقات این مسابقه آغاز شد و در این دقیقه اکبر صغیری از روی ضربه ایستگاهی ای که به صورت اتفاقی به وی رسید در موقعیتی مشکوک به آفساید دروازه آلومینیوم اراک را باز کرد تا این تیم میهمان باشد که از حریف پیش می افتد.

پس از این گل و در حالیکه یاران آلومینیوم اراک هنوز در شوک گلی بودند که از روی یک غافلگیری دریافت کردند، داور مسابقه در صحنه ای که بازیکن آلومینیوم هرمزگان در گوشه محوطه جریمه نقش بر زمین شد، در تصمیمی سخت گیرانه نقطه پنالتی را نشان داد و اکبر صغیری در دقیقه ۳۴ این توپ را نیز وارد دروازه آلومینیوم اراک کرد تا بهت گوش تا گوش استادیوم امام خمینی را فرا بگیرد.

اما پس از این گل یاران غلامرضا دلگرم نیز بیکار ننشستند و حملات گسترده ای را بر روی دروازه حریف ترتیب دادند که در دقیقه ۴۰ و از روی سانتر رضا سلیمانی از جناح چپ، عماد میرجوان با پرشی بسیار زیبا ضربه سر پرقدرتی را روانه دروازه حریف کرد که تلاش دروازه بان حریف نیز برای مهار آن کارگر نیفتاد تا حساب کار دو بر یک شود و نماینده استان مرکزی به ادامه کار امیدوار شود. اما سریال اتفاقات نیمه نخست به اینجا ختم نشد و هرمزگانی ها این بار از روی یک ضربه کاشته از فاصله زیاد توسط کاوه زنگبان دروازه آلومینیوم اراک را گشودند تا باز هم اختلاف به دو گل برسد.

غلامرضا دلگرم که به لطف حکم عجیب کمیته انضباطی در این مسابقه حق حضور در کنار زمین را نداشت و از جایگاه تیمش را هدایت می کرد، برای انجام نخستین تعویضش بیش از این منتظر نماند و در جابجایی ای سراسر هجومی، رضا کاردوست را که در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته شده بود بیرون کشید و میثم آقایی را به بازی فرستاد. مهاجمی که با توجه به اینکه هفته های قبل را به علت محرومیت از دست داده بود، بسیار با انگیزه بود تا در نخستین حضورش در این فصل، توانایی های خود را به کادر فنی ثابت کند.

دو تیم با نتیجه سه بر یک راهی رختکن شدند. در آغاز نیمه دوم و در حالیکه رسیدن به گلی زود هنگام برای بازگشت آلومینیوم اراک به مسابقه حیاتی به نظر می رسید، در همان دقیقه نخست، همکاری زیبای جواد مولایی و میثم آقایی به پاس هنرمندانه آقایی برای عماد میرجوان و تک به تک شدن وی با گروسیان، دروازه بان حریف منجر شد و میرجوان فرصت طلب از خیر این موقعیت نیز نگذشت و توپی که میثم آقایی با سینه برای وی فراهم کرده بود را به تور دروازه حریف نشاند. در ادامه و در حالیکه عطش آلومینیوم اراک برای گلزنی به وضوح مشخص بود، دومین تعویض این تیم نیز انجام شد و حسین احمدلو با توجه به خصوصیات هجومی تر نسبت به ابوالفضل کمانی، جایگزین وی شد.

در ادامه و در دقیقه ۶۰، آلومینیوم اراک این بار از روی ارسال از جناح راست، با ضربه سر میلاد رخشان به گل رسید اما پرچم کمک داور، خوشحالی اراکیها را نیمه تمام گذاشت تا این بار هم به مانند مسابقه با پارسه، یک گل کاملا مشکوک برای آلومینیوم اراک مردود اعلام شود. پرچمی که اعتراض شدید حاضرین در استادیوم را به همراه داشت.

عطش یاران آلومینیوم اراک برای گلزنی با این اتفاق نیز فروکش نکرد و این بار حمله ای دیگر از این تیم به خطای یاران آلومینیوم هرمزگان در محوطه جریمه خود منجر شد و داور در دقیقه ۶۳ نقطه پنالتی را نشان داد. در حالیکه شاید اراکیها بعد از این تصمیم به پیروزی در مسابقه نیز می اندیشیدند، جواد مولایی به لطف عکس العمل عالی دروازه بان حریف این موقعیت بسیار مناسب برای رسیدن به گل تساوی را از دست داد تا حملات آلومینیوم برای رسیدن به گل تساوی باز هم ادامه پیدا کند.

در دقیقه ۶۴ حکیم حزباوی بازیکن تیم آلومینیوم هرمزگان به دنبال دریافت دومین کارت زرد خود، از زمین مسابقه اخراج شد تا شرایط برای این تیم در زمینه حفظ نتیجه دشوارتر از قبل شود.پس از این صحنه، داوود حقدوست سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان، دست به تغییر در ترکیب تیمش زد و بالطبع در تعویضی تدافعی و به منظور حفظ نتیجه، حسن رمون زاده را جایگزین اکبر صغیری مهاجم خود کرد. اما بازی با یک یار بیشتر برای نماینده استان مرکزی تنها ۵ دقیقه به طول انجامید، چرا که در دقیقه ۶۹ و بر روی ضدحمله آلومینیوم هرمزگان، حسین احمدلو مجبور به متوقف کردن یار حریف شد تا با دریافت کارت زرد دوم، از زمین مسابقه اخراج شود. در ادامه بازیکنان آلومینیوم اراک با نفرات زیاد بر روی دروازه حریف حملاتی را ترتیب دادند که از مهم ترین آنها می توان به شوت سرکش میثم آقایی اشاره کرد که با اختلافی اندک از کنار دروازه رقیب به بیرون رفت.

اتلاف وقتهای ملال آور بازیکنان آلومینیوم هرمزگان برای کسب سه امتیاز این مسابقه در این دقایق بارها باعث از جریان افتادن بازی شد، تا جاییکه در یکی از این صحنه ها صبر داور مسابقه نیز لبریز شد و دروازه بان آنها را با کارت زرد جریمه کرد.

در ادامه و در حالیکه دیگر نظم مسابقه به هم ریخته بود و بازیکنان آلومینیوم هرمزگان بیشتر در یک سوم دفاعی خود حاضر بودند و همتایان اراکیشان، بی محابا و بدون اینکه به دفاع بیندیشند بر روی دروازه حریف توپ می ریختند، در چندین صحنه لو رفتن توپهای بازیکنان آلومینیوم اراک به شکل گیری ضدحملات خطرناک حریف انجامید اما آنها نتوانستند اختلاف را بیشتر کنند.در از طرف دیگر موقعیت های خوب آلومینیوم اراک نیز که با بازی آمدن روح اله عرب با سه مهاجم به سمت دروازه حریف هجوم می برد، کماکان از دست می رفتند تا اینکه سرانجام و در دقیقه ۹۴ مسابقه، میثم آقایی که تک تک حرکاتش در این مسابقه بوی گل می داد، با ضربه استثنایی قیچی برگردون، گلی فراتر از سطح لیگ یک به ثمر رساند تا آلومینیوم اراک در این نیمه هم در دقیقه نخست به گل رسیده باشد و هم در دقیقه پایانی.

بدین این مسابقه پرهیاهو با همین نتیجه به اتمام رسید تا دو تیم هم نام اراکی و بندرعباسی که در پایان هفته ششم به ۷ امتیاز در همسایگی یکدیگر قرار داشتند ۸ امتیازی شوند و به ترتیب رده های دهم و یازدهم جدول بیست تیمی بازی ها را از آن خود کنند.

گفتنی است آلومینیوم اراک هفته آینده می بایست در ورزشگاه بدون تماشاگر تختی خرم آباد به مصاف خیبر این شهر برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار