پیشرفت ۹۸ درصدی طرح تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت اراک

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک گفت:پیشرفت پروژه تقاطع غیر همسطح مقاومت اراک ۹۸ درصد است و تنها آسفالت طرح باقی مانده که شرایط جوی اجرای آن را میسر نکرده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 30 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الله مرادی، در حاشیه بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح سردار مقاومت، افزود: اجرای پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و شهید رجایی است که زودتر از موعد مقرر، پروژه را اجرا و شبکه روشنایی این طرح نیز انجام شده و کابل کشی آن تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.
وی یادآورشد: پروژه غیر همسطح سردار مقاومت اراک نخستین تقاطع با نیوجرسی‌های میان مسیر بی‌ آر تی در این کلانشهر است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک ادامه داد: آسفالت این طرح با شهرداری اراک است که آستر آن از ۲ هفته پیش و قبل از شروع بارندگی‌ها در قسمت شمالی، کنارگذر غرب، شمال و جنوب غرب این طرح آغاز شد اما بارندگی‌ها و سردی هوا اجازه ادامه کار را نداده است.
مرادی اظهار داشت: رطوبت بالا امکان اجرای آسفالت را در شرایط فعلی نمی‌دهد و باید حداکثر پنج درصد باشد که خیلی بیشتر از این عدد است و اگر حد مجاز تراکم کم و رطوبت بالا باشد بلافاصله آسفالتی که زیربار ترافیک قرار می‌گیرد دچار شکستگی می‌شود.
وی اضافه کرد: نباید با عجله و شتاب از کیفیت کار غفلت کنیم و تجارب تلخ طرح‌های گذشته مجدد تکرار شود.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک افزود: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، سه‌شنبه هفته جاری نیز بارندگی سنگین برای اراک پیش‌بینی شده است و حتی تا این روز اگر شرایط دمایی هوا اجازه دهد تا هرجا که امکان داشته باشد، آسفالت ریزی انجام می‌شود.
مرادی گفت: مشکل دیگر آن است که کارخانه تولید آسفالت منطقه ۲ راهی خنداب، در حوزه سردسیرتر از اراک قرار دارد و شرایط آب و هوایی در تولید آسفالت نیز موانعی ایجاد کرده است.
وی یادآورشد: برای اجرای یک آسفالت با کیفیت باید دمای هوا بالای ۱۰ درجه سانتیگراد باشد و مصالح خشک باشد اما به واقع با این شرایط نمی‌توان کار با کیفیت انجام داد.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک ادامه داد: امروز به دلیل سردی هوا امکان آسفالت ریزی در طرح تقاطع غیر همسطح مقاومت نبود اما چند انحراف ترافیکی با هماهنگی پلیس راهور استان مرکزی در زیر پل شهید صیدی و میدان امام حسین (ع) ایجاد شده که اصلاحات مورد نیاز تا فردا در این مناطق در دست اجر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار