تابناک: حجت‌الاسلام سید محمد باقر طباطبایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه از برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در آستان امامزاده سید اسحاق(ع) در ساوه خبر داد
کد خبر: ۵۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 27 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی سید محمد باقر طباطبایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه با اشاره به برگزاری محفل نورانی انس با قرآن کریم اظهار کرد: این محفل نورانی با حضور محمود محمدیوسف عقل ساعت 19 روز شنبه مصادف با 6 تیرماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: این مراسم همراه با سفره افطار بوده و میزبان روزه‌دارانی هستیم که در این محفل نورانی حضور می‌یابند، البته مراسم جزءخوانی قرآن کریم و مناجات خوانی با عنوان30  شب عاشقی در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع  امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ماه شریف رمضان بهترین فرصت برای قرائت قرآن است و با برگزاری محافل قرآنی عطر و بوی کلام خداوند در جامعه ترویج و اشاعه می‌یابد و خوشبختانه با آغاز ماه مبارک رمضان فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان تقویت شده و مردم با حضور در مراسم‌های طرح ضیافت الهی از اجر معنوی این مراسم بهره می‌گیرند

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اهداف برگزاری محافل انس با قرآن گفت: هدف از برگزاری این محافل تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ایجاد انس روزه‌داران با قرآن بوده تا با حضور در مجالس قرآن در راستای عمل به دستورات کلام وحی گام برداریم.

وی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی مبتنی بر تعالیم حیات بخش اهل بیت(ع) از مهم‌ترین حرکت‌های فرهنگی بوده که آحاد جامعه را در برابر آفات ناشی از تهاجم فرهنگی مصونیت می‌بخشد و رشد انسان را در عرصه‌های مختلف اندیشه و عمل فراهم می‌سازد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه تصریح کرد: قرآن شفای سودمند و نگهبان کسی است که به آن تمسک بجوید، قرآن به عنوان نجات بخش کسانی که از آن پیروی می‌کنند همواره مسیر هدایت را به بندگان نشان و آنان را در این مسیر صحیح سوق داده است.

وی با اشاره به غنیمت شمردن ماه رمضان از سوی بندگان گفت: مؤمنان واقعی که خواهان انس و نزدیکی به خدای متعال هستند از این ماه شریف می‌توانند نهایت بهره‌برداری را کرده و بهترین زمان برای آمادگی و پذیرش معارف دینی و قرآنی به منظور تحولی عظیم در زندگی مؤمنان است.

گفتنی است روز یکشنبه 7 تیرماه نیز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شریعتی با حضور قاریان ممتاز، محفل انس با قرآن برگزار می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار