رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه مخالف دخالت مستقیم در انتخابات و مهندسی انتخابات هستیم تصریح کرد: فتنه 88 در انتخابات به عنوان خط قرمز مطرح است و قطعا کسانیکه که نقش آنها در آشوب های سال 88 محرز شده است فرصتی برای حضور در انتخابات پیدا نخواهند کرد.
کد خبر: ۳۹۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 07 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان مرکزی در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی که صبح امروز در محل استانداری مرکزی تشکیل شد، گفت:متاسفانه امروز شاهد این هستیم که شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه 10 اصل قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص دارد که سبب شده است هيچ سازمان و دستگاهي جز در صورت انحراف محرز از وظایف نتواند شورا را منحل كند افزود: دامنه فعاليت شوراها بسيار گسترده است و پشیبرد سریع اهداف در برنامه های فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و آموزشی در چارچوب اختیارات شورا تعریف شده است.

سلیمی با تاکید بر اینکه از انتخابات شوراها به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری نباید غفلت شود بیان کرد: باید به دنبال حضور حداكثري و برگزاری انتخابات رقابتي باشیم و در برگزاری انتخابات ملاک خود را عمل به قانون قرار دهیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان مرکزی با تاکید بر اینکه مخالف دخالت مستقیم در انتخابات و مهندسی انتخابات هستیم تصریح کرد: بر اساس بیان رهبر انقلاب انتخابات را حق الناس می دانیم و از مسئله فتنه به عنوان حق نظام نمی گذریم.

نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به سخن رهبر انقلاب که هیچ گاه با افرادی که جوان بسیجی را لخت کردند و خسارات جبران ناپذیری را به پیکره انقلاب وارد کردند آشتی نمی کنیم ابراز کرد: فتنه 88 در انتخابات به عنوان خط قرمز مطرح است و قطعا کسانیکه که نقش آنها در آشوب های سال 88 محرز شده است فرصتی برای حضور در انتخابات پیدا نخواهند کرد.

سلیمی با بیان اینکه باید از نگاه سیاسی به شورا پرهیز شود و تخصص معیار انتخاب قرار گیرد رد و تایید صلاحیت افراد را مصداق حق الناس دانست و گفت: قانون گذار به صراحت مراجع ذیصلاحی که باید در خصوص صلاحیت کاندیداها اعلام موضع کنند را مشخص کرده است و ملاک عمل به قانون است.

وی تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی را مصداق عدم پایبندی به قانون اساسی دانست و خاطر نشان ساخت: تبلیغ زودهنگام ممنون است و کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی باید با حساست با آن برخورد کند.

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار