عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: علی اکبر کریمی گفت: قوانین انتخابات در کشور ما دارای نواقص جدی است و تصویب قانون جامع انتخابات به عنوان یکی از ضروریات کشور مطرح است.
کد خبر: ۳۹۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 07 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان مرکزی در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی که صبح امروز در محل استانداری مرکزی تشکیل شد، گفت: قوانین انتخابات در کشور ما دارای نواقص جدی است و تصویب قانون جامع انتخابات به عنوان یکی از ضروریات کشور مطرح است.

کریمی افزود: ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری برای تصویب قانون جامع انتخابات راهگشا و بستر ساز بوده است

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب با بیان اینکه اگر با محدودیت های زمانی به لحاظ تقدم و تاخر دوره های فعالیت مجلس شورای اسلامی مواجه نبودیم بهتر بود انتخابات ملی با هم و انتخابات محلی همزمان با هم برگزار میشد بیان کرد: انتخابات های ملی از یک جنس هستند و به دلیل شان و منزلت انتخابات ملی که تابع جریانات و افرادی در سطح کشور است همزمانی این نوع انتخابات با یکدیگر مطلوب تر به نظر میرسید.

وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط و هماهنگی های لازم باید بین پارلمان ملی و محلی برقرار شود تا با سطح بندی های صورت گرفته به انتظارات مردم از پارلمان ها خدشه وارد نشود.

کریمی با اشاره به اینکه قید و بندهای لازم در خصوص شرایط افراد ثبت نام کننده برای انتخابات در نظر گرفته نشده است و گاهی شاهد ثبت نام هزاران نفر در انتخابات هستیم ابراز کرد: این امر هم برای مسئولان برگزاری انتخابات و هم برای مردم مشکلاتی را بوجود آورده است که از آن می توان به عنوان یکی دیگر از مشکلات برگزاری انتخابات یاد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی های لازم در امر برگزاری انتخابات و آشنایی مردم باید با وظایف قانونی و اختیارات شوراها سبب انتخاب بهتر و در نتیجه بهبود شرایط زندگی می شود ابراز کرد: در احراز صلاحیت افراد ملاک قانون است و در نهایت این مردم هستند که انتخاب کننده نهایی خواهند بود.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار