نماینده مردم شازند؛
تابناک: نماینده مردم شازند با بیان اینکه اثرات صنایع آلاینده مستقر در این منطقه سبب مشکل شدن زندگی مردم شده است که آسیب های جدی به جمعیت انسانی و گونه های گیاهی و جانوری وارد کرده است تصریح کرد: اگر مصرف بی رویه آب از دشت کزاز به همین نحو ادامه پیدا کند منابع آبی با بحران مواجه می شوند و شاهد فاجعه زیست محیطی خواهیم بود.
کد خبر: ۲۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 05 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسي پيشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محيط زيست استان مركزي که صبح امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد استقرار پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه شازند را سبب از بین رفتن آبادانی و ایجاد بیماری های صعب العلاج برای مردم منطقه دانست.

نماینده مردم شازند با بیان اینکه اثرات صنایع آلاینده مستقر در این منطقه سبب مشکل شدن زندگی مردم شده است که آسیب های جدی به جمعیت انسانی و گونه های گیاهی و جانوری وارد کرده است تصریح کرد: اگر مصرف بی رویه آب از دشت کزاز به همین نحو ادامه پیدا کند منابع آبی با بحران مواجه می شوند و شاهد فاجعه زیست محیطی خواهیم بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه صنایع مستقر در شازند به دلیل تنوع محصولات نقش مهمی در صادرات و ایجاد اشتغال برای مردم استان مرکزی داشته اند خاطر نشان کرد: از تمام عوائد این صنایع جز آسیب و مشکل چیزی به مردم شازند نرسیده است.

وی با اعتراض به گواهی صادر شده از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی برای عدم آلایندگی شرکت پتروشیمی گفت: در شرایطی که اثرات آلایندگی شرکت پتروشیمی شازند بر منطقه کاملا مشهود است این شرکت گواهی عدم آلایندگی دریافت می کند و از پرداخت عوارض آلایندگی معاف می شود.

نماینده مردم شازند با اعلام اینکه بر روند صحیح و بدون عیب صدور گواهی عدم آلایندگی شرکت پتروشیمی شازند تردید دارم گفت: بر اساس تبصره 1 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده پالایشگاه ها و واحد پتروشیمی به عنوان صنایع آلاینده شناخته شده اند و سنجش سازمان محیط زیست اصلا موضوعیت و ضرورت ندارد.

وی افزود: در نامه نگاری با رئیس سازمان محیط زیست کشور اسناد و مدارک لازم و گزارشی از روند خروج شرکت پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده را درخواست کرده ایم.

ابراهیمی پرداخت عوارض آلایندگی شرکت پتروشیمی شازند را نه به عنوان منبع درآمد که خسارت و دیه مردم شازند به دلیل آسیب هایی که این صنعت به منطقه وارد کرده است عنوان و بیان کرد: محل های هزینه شدن این اعتبارات ربطی به پرداخت کننده ندارد و  مدیریت شهرستان و استان درذباره آن تصمیم میگرد.

نماینده مردم شازند وظیفه ساطمان حفاظت محیط زیست را فرا بخشی برشمرد که باید ظاهر شهر ها را هم ملاک قرار دهد و خاطر نشان ساخت: معادن شازند که با مجوزهای دریافت شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در منطقه مشغول به فعالیت هستند آسیب های جدی به ظاهر شهرستان وارد کرده اند و باید در خصوص فعالیت آنها تجدید نظر شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار