استاندار مرکزی؛
تابناک: استاندار مرکزی گفت: مدیریت سابق شرکت ایرالکو در اقدامی مضحک با پرداخت های میلیاردی به وکیل سعی داشت از لیست صنایع آلاینده خارج شوند که امروز لازم است مردم از زوایای پنهان این اتفاق باخبر شوند و قول می دهم در آینده نزدیک با اصحاب رسانه صحبت کنم.
کد خبر: ۲۹۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 05 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه بررسي پيشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محيط زيست استان مركزي که صبح امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد دغدغه اصلی مردم استان را موضوع آلودگی هوا بیان کرد و گفت: کل اعتبار طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان که در سال 86 مصوب شده است مبلغ 232 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است که از این عدد تا پایان سال 94 مبلغ 77 میلیارد و 350 میلیون تومان تخصیص داده است که رشد 33 درصدی را نشان می دهد.

استاندار مرکزی درصد پیشرفت مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا در دولت تدبیر و امید در استان مرکزی را نسبت به بندهای واجب اقدام استانی 68 درصد خواند و بیان کرد:  تعداد کل مصوبات کارگروه از شهریور 92 تا اردیبهشت 95  217 مصوبه بوده است که 178 درصد افزایش را نشان می دهد.

زمانی قمی مصوبات اجرا شده کارگروه را 159 مصوبه از 217 برشمرد که افزایش 178 درصدی تعداد مصوبات را می توان مشاهده کرد و گفت: قبل از از 92 هیچ تقاطع غیر همسطحی در اراک وجود نداشته است در حالیکه بعد از سال 92 شاهد احداث چهار تقاطع غیر همسطح بودیم.

وی افزود: پارکینگ طبقاتی قبل از سال 92 نداشتیم اما امروز دو مجموعه با ظرفیت 835 خودرود ایجاد شده است همچنین دو محل مناسب جهت انتقال صنوف آلاینده برنامه ریزی شده است که شهرک خودرو از 35 درصد پیشرفت برخوردار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه 1000 هکتار فضای سبز در برنامه جامع کاهش آلودگی پیش بینی شده است که قبل از سال 92 تنها 8.5  هکتار انجام شده است و بعد از آن 340 هکتار یعنی حدود 34 درصد کار انجام شده است.

این مقام مسئول به گازرسانی 20 کوره های آجرپزی شهر اراک که تا قبل از 92 سال  انجام نشده بود اشاره کرد و گفت: احداث، تجهیز و راه اندازی مرکز کنترل هوشمند ترافیک، توزیع سوخت یورو 4 در جایگاه های عرضه سوخت و تجزیه و تحلیل مستمر سوخت توزیعی از دیگر اقدامات دولت در حوزه محیط زیست است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نیروگاه شازند از سوخت مازوت دیگر استفاده نمی کند گفت: هیات وزیران برای برای شرایط استثنائی برخی نیروگاه ها را مجزا کرده بودند که با مکاتبات صورت گرفته با معاون رئیس جمهور درخواست کردیم اراک را از این مصوبه اسستثناء کنند چرا که استفاده نیروگاه از سوخت مازوت سلامت مردم اراک و شازند را با تهدید جدی مواجه میکند.

وی جمع آوری خطوط 1، 2 و 9 شرکت ایرالکو؛ بهینه سازی خط 3 و خروج 98 دیگ از مجموع 278 عدد را اقدام مثبت شرکت ایرالکو در جهت کاهش آلودگی هوای شهر اراک دانست و تصریح کرد: مدیریت ارشد استان و تمام مسئولان در بحث کاهش آلودگی هوای اراک بسیار جدی هستند و شرکت ایرالکو باید به تعهدات قانونی خود به طور کامل عمل کند ضمن اینکه وجود صنایع بزرگ را افتخار استان می دانیم  و برای احیاء و توسعه آنها قدم برمی داریم اما در حوزه محیط زیست و آلودگی هوا باید اقدامات لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول با ذکر این مطلب که در آینده نزدیک در خصوص زوایای پنهان پرداخت وام 20 میلیاردی توسط مدیریت قبلی شرکت ایرالکو برای خروج از صنایع آلاینده به وکیل با اصحاب رسانه صحبت خواهم کرد گفت: تا رسیدن به نقطه ای که مردم آسوده خاطرباشند فاصله داریم تا کنون تلاش داشتم از مباحث حاشیه ای دوری کنم اما امروز در بحث محیط زیست خواست مردم اگاهی از پرداخت های کلان به وکیل برای خروج از لیست صنایع آلاینده است که قول می دهم در این باره با اصحاب رسانه صخبت کنم.

زمانی قمی اختصاص بودجه سنواتی برای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک را مهم دانست و بیان کرد: با وجود 15 هزار دانشجو و 80 مرکز آموزش عالی آمادگی خود را برای ایجاد پژوهشکده ملی پالایش هوای کشور در اراک اعلام می کنیم.

استاندار مرکزی جلوگیری از استقرار واحدهای صنعتی آلوده و خروج این صنایع از شهرک های صنعتی را اقدامی موثر در جهت کاهش آلودگی هوا دانست و خاطر نشان کرد: برای هر گونه توسعه صنعتی و اقتصادی لازم پیوست زیست محیطی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار