رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) اراک از آماده باش این مرکز برای وقوع احتمالی موج پنجم کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 03 July 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی خانی دخت افزود: اخیراً تعداد بیماران سرپایی کرونا و همچنین تست های مثبت کرونایی در حال افزایش است و بنابراین زنگ خطری برای وقوع موج پنجم کرونا می باشد.
وی تاکید کرد: مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) در حال آماده باش کامل برای وقوع احتمالی موج پنجم کرونا قرار دارد، تمامی دستگاه های اکسیژن ساز کالیبره شده اند و داروهای مورد نیاز از قبل تهیه شده است.
وی یادآورشد: طبق مطالعات اپیدمیولوژی هرگاه تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته با فاصله چند روز تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی نیز افزایش یافته است، اما امید می رود به همت مردم استان مرکزی و با رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی از وقوع موج پنجم کرونا جلوگیری کنیم.
دکتر خانی دخت در خصوص وضعیت کنونی بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت: در حال حاضر ۱۸۰ بیمار در این مرکز بستری هستند که از این میان ۴۵ نفر بیمار کرونایی در بخش های عادی بستری بوده و ۱۰ بیمار نیز در بخش های مراقبت های ویژه کرونایی، تحت مراقبت می باشند.
وی با اشاره به اینکه سلامت بیماران کرونایی و غیر کرونایی برای ما اهمیت بسزایی دارد، اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت تمامی بیماران و آسوده خاطر بودن بیماران غیر کرونایی اورژانس دولایه در این مرکز با دقت در حال انجام می باشد و تمامی بیماران کرونایی و غیر کرونایی با رعایت نکات بهداشتی، از یکدیگر تفکیک می شوند.
رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) اراک در پایان هشدار داد: با توجه به موارد مشکوک کرونای دلتا یافت شده در شهر اراک و همچنین افزایش موارد سرپایی بیماران کرونایی وقوع موج پنجم کرونا دور از انتظار نبوده و مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) در حالت آماده باش کامل قرار دارد، اما امید است که با یاری یکدیگر بتوانیم از وقوع موج پنجم کرونا جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار