رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پرونده نیز به صورت تمام الکترونیک بررسی و مختومه شد.
کد خبر: ۹۷۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 27 June 2021

به گزارش تابناک مرکزی حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی در همایش فصلی ویژه هفته قوه قضاییه در استان مرکزی اظهار کرد: قوه قضائیه براساس شرع و قانون اساسی که محکم ترین سند حقوقی کشور است، وظایف و تکالیف و اختیارات و مسئولیت های بسیار خطیر و وسیع و پردامنه و مهمی برعهده دارد

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی انسان های بزرگ و ارزشمندی جهت ایفای وظایف تا سر حد جان باختن پیش رفتند که شهدای قوه قضاییه نیز در این زمره قرار دارند، افزود: در طول ۴۰ سال که از عمر انقلاب می گذرد افراد زیادی جهت اجرای عدالت جان خود را تقدیم کردند که این مهم حکایت از حساس بودن و خطیر بودن امر قضا دارد، به چنین مسئله مهمی که جان و مال و آبرو و هستی انسان را باید رقم بزند، نمی توان به سادگی ورود کرد و نیاز به برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه و آینده نگرانه دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در سال های اخیر در قوه قضاییه برنامه دقیق با برنامه ریزی دقیق مدون شد و تحت عنوان سند تحول به تایید و امضای مقام معظم رهبری رسید. هرچه  جزو الزامات اجرای عدالت باشد در این سند موجود است.

موسوی اضافه کرد: استان مرکزی همراه سایر استان ها اقدامات جهادی و انقلابی جهت اجرای سند تحول بنیادین انجام داده که البته هنوز مسیر طولانی در پیش است.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای اطاله دادرسی در سال ۹۹ فرایند دادرسی به ۱۰ روز کاهش یافته و مختومه شدن پرونده ها در استان مرکزی با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستا کاهش زمان رسیدگی به پرونده،  افزایش عملکرد ۱۷۳۹ درصدی داشته است. همچنین در حوزه شوراهای حل اختلاف علیرغم افزایش ۲۸ درصدی وارده ها، میزان پرونده های مختومه ۳۵ درصد رشد داشته و رشد عددی مصالحه نیز حدود ۶۰ درصد برآورد شده است.

موسوی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ پرونده قصاص نفس منجر به رضایت شده، گفت: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار پرونده نیز به صورت تمام الکترونیک بررسی و مختومه شد. امسال بیش از ۱۳۰۰ جلسه دادرسی به صورت الکترونیکی برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: تثبیت اراضی و صدور سند از ۱۹۹ هزار هکتار در سال ۹۸ به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار در سال ۹۹ رسیده و اینگونه اقدامات در سایر دستگاه های زیرمجموعه دستگاه قضا در استان نیز صورت گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار