فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۱۹۰ صندوق رای بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی استاندرای مرکزی در ۲۸ خردادماه جاری در شعب استان مرکزی مستقر می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 16 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران افزود:چهار هزار و ۵۰۰ نیروهای نظامی و انتظامی امنیت صندوق های رای ۲۸را خردادماه جاری را برعهده دارند.
وی یادآورشد: از چهار هزار و ۵۰۰ نیروی پیش‌بینی شده برای امنیت صندوق‌های آرای انتخابات پیش‌رو، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو از فرماندهی انتظامی و بقیه با همکاری نیروهای سپاه است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۶ ماه است که در بحث اشراف اطلاعاتی یک هم‌افزایی امنیتی و اطلاعاتی بین سازمان‌های امنیتی و انتظامی این استان رخ داده و علاوه بر تامین امنیت عمومی و امنیت صندوق‌ها، بحث امنیت موارد ویژه نیز در استان مرکزی دیده شده است.
سردار مفخمی شهرستانی اضافه کرد: سطح امنیتی مطلوب در راستای برگزاری انتخابات پرشور در استان مرکزی وجود دارد و تمهیدات لازم برای همه مکان‌ها اندیشیده شده و حلقه امنیتی از ۲۴ ساعت قبل از شروع این آزمون سیاسی تا ۲۴ ساعت پس از پایان رای‌گیری در استان شکل می‌گیرد و ایست و بازرسی‌ها در این ایام در ۳۲ نقطه از استان مرکزی با مشارکت و همکاری سپاه روح الله انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: بیش از یک و نیم میلیون موضوع مختلف در خصوص فراخوان‌ها و تحرکات انتخاباتی در استان مرکزی که بستری برای عملیات روانی اهداف دشمنان بود از سوی پلیس فتا، پلیس اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی رصد و مقابله شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ۱۶۲ نفر از اراذل و اوباش در تحرکات انتخاباتی این استان شناسایی و دستگیر شده‌اند که ۲۸ نفر آنان موارد خاص بوده است.
سردار مفخمی شهرستانی گفت: اطلس امنیتی لازم در تمام شهرستان‌های استان مرکزی ایجاد شده و وضعیت امنیت این استان سفید و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون افزود: در این مدت سرقت‌های خرد در استان با افزایش ۲۳ درصدی همراه بوده و کشف سرقت‌ها نیز ۱۹ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: وقوع سرقت احشام در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، ۴۰ درصد کاهش داشته، نزاع و درگیری‌های دسته جمعی با کاهش ۳۹ درصدی همراه بوده اما نزاع و درگیری فردی ۲۱ درصد افزایش داشته است.
سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: در این مدت، یک تن و ۵۸۸ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۴۱ درصد افزایش داشته و دستگیری معتادان و خرده‌فروشان موادمخدر نیز با افزایش ۵۶ درصدی و دستگیر شدگان قاچاقچیان عمده با افزایش ۵۸ درصدی همراه بوده است.
وی گفت: شرارت در استان مرکزی امسال ۴۵ درصدی کاهش داشته اما ، جرم جعل ۹۶ درصد افزایش دارد و کشف پرونده‌های جعل نیز به افزایش ۴۸ درصدی رسیده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: وقوع کلاهبرداری در این استان در این مدت نیز با افزایش ۸۹ درصدی همراه شده و برخورد پلیس در این بخش ۹۵ درصد افزایش داشته است.
سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: ۲۸۱ میلیارد ریال کالای قاچاق نیز امسالذ در استان مرکزی کشف و ضبط شده که کشف این کالاها به لحاظ ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه قبل، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه برخورد با خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق جزو استان‌های موفق است و در این مدت ۱۶۳ دستگاه متوقف شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: وقوع جرایم سایبری در این استان امسال ۲ درصد افزایش دارد اما در مقابل کشف این جرایم با افزایش ۶ درصدی همراه شده است.
سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: مجموع کشته‌شدگان حوادث رانندگی در استان مرکزی نیز امسال ۱۱ درصد کاهش یافته و در تفکیک این حوادث، کشته شدگان حوادث رانندگی برون شهری با کاهش ۳۸ درصدی و کشته‌شدگان حوادث درون شهری با کاهش پنج درصدی مواجه شده است.
وی گفت: در این مدت، بیش از ۲۳۰ هزار و ۷۷۹ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ در استان مرکزی برقرار شده که ۸۹ درصد از تماس‌های برقرار شده، عملیاتی شده است و به طور میانگین در طول شبانه‌روز، پلیس این استان ۲ هزار و ۷۰۰ مورد خدمات به مردم ارایه می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: ارسال یک‌هزار و ۲۱۲ خبر انتظامی به رسانه‌های استان و ارایه مشاوره به یک هزار و ۶۵۰ نفر توسط واحدهای مشاوره انتظامی استان و مصالحه ۸۱ درصدی این پرونده‌ها از دیگر اقدامات است.
سردار مفخمی شهرستانی در خصوص محدودیت‌های کرونایی در استان مرکزی هم گفت: در اعمال محدودیت‌های تخلف تردد نیز امسال ۴۵ میلیون دستگاه در حداقل ۳۱ نقطه کنترل شده است.
وی بیان کرد: در این مدت، ۸۵ هزار و ۶۷۷ خودروی متخلف وارد شهرهای استان مرکزی شده که با اعمال قانون همراه شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار