استاندار مرکزی گفت: کشور امسال با بحران خشکسالی و کمبود منابع انرژی الکتریکی مواجه است و به همین دلیل ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و دوایر دولتی با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق از ۲۲ خرداد ماه جاری تا اطلاع ثانوی تغییر می‌ کند.
کد خبر: ۹۶۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 02 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در نشست کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی این استان از روز شنبه ۲۲ خردادماه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر تعیین شده است افزود: بحران‌ رخ داده در حوزه تامین انرژی الکتریکی در استان مرکزی باید در سایه تدبیر و برنامه هدفمند مدیریت شود و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان تکلیف شده که مصرف برق خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
وی با بیان اینکه تولید انرژی الکتریکی با شرایط کنونی از دغدغه‌های مهم کشور و استان مرکزی است یادآورشد: هر دستگاه‌های اجرایی که محدودیت‌های اعمالی شده و راهبردهای صرفه‌جویی را رعایت نکند به عنوان مشترک پرمصرف از ادامه خدمات حذف شده و برق آن قطع می‌شود.
وی استخراج رمز ارزها، مشکلات نیروگاه‌ها در تامین سوخت و قطعات وخشکسالی‌ها، از مهمترین علل ایجاد مشکلات جدی در حوزه برق اعلام کردوگفت: تمامی برنامه‌ها برای تحقق صرفه‌جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی برق باید با حساسیت از سوی مردم و بخش‌دولتی و صنعت رعایت شود تا خاموشی‌ها به حداقل ممکن برسد وزندگی مردم دچار مشکل نشود.
استاندارمرکزی با بیان اینکه نیاز است با مشترکان پرمصرف برخورد قاطع صورت گیرد و خاموشی‌ها با نظم‌دهی خاص باشد و صنایع استان مرکزی همکاری ویژه داشته باشد گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان، تولید رمز ارزها حتی مجاز به‌دلیل شرایط بحرانی برق ممنوع است و در زمینه شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز نیز باید تلاش ویژه‌ای به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه مشکلات برق حداقل تا ۲ ماه آتی وجود دارد و نیاز است مردم از مصارف غیرضروری بپرهیزند یادآورشد: اصناف در شرایط کمبود انرژی الکتریکی حق ندارند از چراغ‌های پرمصرف استفاده کنند و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف استان در این راستا باید با جدیت وارد کار شوند.
وی با بیان اینکه همه تلاش‌ بر اعمال نشدن خاموشی‌ها در استان است اظهارداشت: انتظار می‌رود که در صورت اعمال خاموشی، برنامه زمان‌بندی به بخش‌های مختلف اعلام واطلاع‌رسانی شود.
مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر هم با بیان اینکه رشد مصرف برق در کشور و این استان به بیش از ۲۰ درصد رسیده است گفت: این رقم در سال‌های قبل، کمتر از سه درصد بوده است.
فرهاد شبیهی با بیان اینکه عرضه برق در کشور با محدودیت‌های جدی همراه است و شرایط بسیار شکننده است افزود: نیروگاه‌ها برای تولید برق بیش از حد از ظرفیت‌های آبی استفاده می‌کنند و اگر نیروگاهی یا خطی از نیروگاهی از مدار خارج شود، بحران جدی در کشور ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه رمز ارزهای از مشکلات اصلی در ایجاد مشکل کمبود برق است وباید به هر طریق جمع‌آوری و متوقف شوند یادآورشد: همکاری صنایع نقش موثری در کمک به حل مشکلات ایجاد شده دارند و صنایع استان مرکزی که همکاری لازم را نداشته باشند، در فهرست قطع اضطراری قرار می‌گیرند که این امر می‌تواند آسیب جدی برای آن‌ها ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار