معاون میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرگزی گفت: طرح مرمت و ساماندهی بازار اراک تهیه و در مرحله تصویب نهایی است.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 19 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید محسن رحمتی افزود: به منظور برنامه‌ریزی بهتر و ساماندهی و مرمت مجموعه بازار، طرح جامع ساماندهی و مرمت بازار تهیه شده و در مراحل تصویب نهایی است.
وی یادآورشد: اصلی‌ترین هدف از تصویب این طرح احیای بازار و تغییر کاربری در کاروانسراها به منظور ایجاد رونق اقتصادی و حفظ این مجموعه تاریخی است.
رحمتی با اشاره به اینکه بهترین راه حل برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی که امکان تغییر کاربری دارند، واگذاری به بخش خصوصی است گفت: تغییر کاربری منازل تاریخی واقع در بافت تاریخی شهر اراک اصلی‌ترین راه حفظ آنها است و ما می‌توانیم از فضای این منازل در راستای ایجاد سفره خانه سنتی، اقامتگاه سنتی، مراکز علمی، دانشکده‌های هنری و حتی دفاتر برخی از ادارات استفاده کنیم تا ضمن بازسازی و حفظ آنها از فضای تاریخی این اماکن نیز بهره‌مند شویم.
او در رابطه با تعداد بناهای نیازمند مرمت فوری و اضطراری استان افزود: هر ساله به طور متوسط حدود ۴۰ بنای تاریخی استان نیازمند مرمتهای اضطراری هستند و البته تمام بناهای تاریخی استان نیاز به بازدیدها و مرمت‌های دوره‌ای دارند که بسته به نوع و شرایط هر بنا متفاوت است.
معاون میراث‌فرهنگی استان مرکزی یادآورشد: در سالجاری بیش از ۲۰ بنای تاریخی مرمت شد که بیشتر آنها شامل مرمت‌های اضطراری و رفع خطر بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار