مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: پویش سراسری "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی " در سطح کشور و در استان مرکزی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی در کمک به ایتام و کودکان نیازمند برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 23 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، مجید مومنی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی،فرهنگی و سلامت زنان خانواده استانداری مرکزی با اشاره به اهمیت رسیدگی و دستگیری از ایتام افزود: امام خمینی (ره) دروصیت نامه سیاسی و الهی خود تأکید بسیار به توجه به محرومان داشتند، مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود تأکیدات بسیاری به رسیدگی به محرومان دارند.
وی با اشاره به اجرای پویش سراسری"هر کارمند حامی یک فرزند معنوی " در سطح کشور اظهار داشت: در استان مرکزی این طرح به منظور بهره گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی در کمک به ایتام و کودکان نیازمند(فرزندان طرح محسنین) ، ترویج فرهنگ یتیم نوازی در سطح جامعه و به ویژه جامعه نیکوکار کارمندان و با تأکید بر حفظ کرامت و عزت خانواده های ایتام در حال برگزاری است.
وی افزود: کارمندان وخیران می توانند از طریق سامانه اکرام ekram.emdad.ir حمایت از یک و یا چند فرزند را عهده دار و می توانند به صورت حضوری و یا تلفنی نیز با این فرزندان در ارتباط باشند ،تمامی کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب این کودکان واریز می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه هنر کمیته امداد خودکفایی افراد نیازمند است، ادامه داد: خوشبختانه کمیته امداد از اعتماد و مقبولیت مردمی بهره مند است وایجاد توانمندسازی و حمایت از کارآفرینی از مهم ترین است.
وی افزود: کمیته امداد حمایت از ایتام و محسنین و ارائه خدمات به آنها را در اولویت خدمات خود قرار داده است و ساخت مسکن برای ۱۲۹خانواده با بیش از دو فرزند یتیم از برنامه‌های کمیته امداد استان در سال جاری است.
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در استان ۳۶ هزار کارمند رسمی و غیر رسمی مشغول به کار هستند واز این تعداد در حدود ۵ هزار نفر حامی ایتام و فرزندان محسنین هستند .
وی افزود: کارمندان می توانند با اهدای ماهیانه حداقل ده هزار تومان به حساب این کودکان در این کار خداپسندانه مشارکت داشته باشند.
شایسته ذکر است ، در استان مرکزی توسط حامیان به طور میانگین ۴۴۰ هزار تومان به حساب هر کودک یتیم و ۱۹۰ هزار تومان به حساب کودکان مشمول طرح محسنین واریز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار