رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:تملک و مطالبات بانک ها نباید تعطیلی و توقف تولید را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 22 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در دیدار با موسی لطیفی مدیر امور شعب بانک تجارت استان مرکزی افزود: یکی از مشکلات عمده ی صنایع تولیدی و کارخانجات استان مرکزی بحث کمبود نقدینگی است که پایه های تولید را متزلزل می کند و صنعتگر را چه در بعد اداره منابع انسانی و چه در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه می کند.
وی ادامه داد: بخش عمده ی این نقدینگی توسط بانک ها به صورت تسهیلات ارائه می شود و از همین رو می توان گفت بانک ها دست و بازوی تولید کننده محسوب میشوند.
رئیس دستگاه قضائی استان مرکزی اظهار داشت: برخی از تولیدکنندگان در سطح استان بدلیل تحریم های ظالمانه ی دشمنان و مشکلات اقتصادی موجود و عدم تولید و درآمد زایی مناسب نتوانسته اند که به تعهدات خود در قبال بانک ها بخوبی عمل کنند، که در خواست ما از مدیران بانک ها این است که در این شرایط اقتصادی از هر گونه کمک به تولیدکنندگان دریغ نکنند و برای وصول اقساط تسهیلات یک نگاه لطیف و حمایتی نسبت به تولید، صنعت، اشتغال و کارگر داشته باشند و با فشار بر آنها نفس تولید و تولیدگر را نگیرند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: البته ما معتقدیم که مطالبات بانک ها باید به حق واصل شود و تاخیری در این وصول نباید وجود داشته باشد اما در بحث تولید و اشتغال باید نگاه حمایتی باشد تا بتوانیم از این شرایط دشوار عبور کنیم.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: بانک ها باید در وصول مطالبات خود مصوبات بانک مرکزی را دقیق و کامل اجرا کنند و اخذ ربح مرکب منتفی شود چراکه قوه قضائیه در این زمینه ورود کرده و معتقدیم که حق وحقوق مردم وبانک و بیت المال نباید ضایع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار