سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۵مهرماه امسال مصادف با روز جهانی گردشگری، همه‌ی موزه‌های استان مرکزی و شهرستانهای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برای بازدید عموم رایگان است.
کد خبر: ۹۰۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 22 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،مصطفی مرزبان، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان امکان حضور گردشگران خارجی در موزه‌های استان را تقریبا صفر دانست و افزود: با این وجود و به طور سنتی موزه‌داران می‌دانند که اگر گردشگر خارجی از موزه‌های استان بازدید کنند، مطابق دیگر بازدیدکنندگان از آنها هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
وی یادآورشد: ارتقا سطح آگاهی مردم در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌ های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان از اهداف گرامیداشت روز جهانی گردشگری است.

سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: علاقمندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ برای بازدید به موزه ها و اماكن گردشگری سراسر این استان مراجعه كنند.
براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، روز ۵ مهر مصادف با ۲۷ سپتامبر به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده است که کشورهای مختلف در این روز برنامه‌های مرتبط با گردشگری را برگزار می‌کنند.
استان مرکزی دارای بیش از ۱۲ موزه است كه از این تعداد دو موزه به طور خصوصی و مشاركتی فعالیت می كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار