معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از برآورد نیاز واکسن آنفلوانزا در این استان خبر داد و گفت: نسبت به کمبود واکسن آنفلوانزا برای فصل پاییز نگرانی نداریم.
کد خبر: ۸۹۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 07 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: برآورد و اعلام نیاز استان به واکسن آنفلوانزا در اردیبهشت‌ماه انجام‌شده و نگرانی از کمبود واکسن آنفلوانزا در استان مرکزی وجود ندارد.
وی با اشاره به‌ ضرورت پیش‌بینی و مقابله با آنفلوانزا در پاییز پیش رو و شرایط کرونایی، اظهار داشت: نگرانی از کمبود واکسن آنفلوانزا در استان مرکزی برای پاییز پیش رو نخواهیم داشت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: در شرایط عادی توزیع واکسن آنفلوانزا از اواخر شهریور آغاز می‌شود که امسال هم بر اساس اظهارات مسئولان سازمان غذا و دارو انتظار می‌رود بر روال گذشته از نیمه دوم شهریور ماه واکسن توزیع شود.
دکتر علیمرادیان گفت: پیش‌بینی‌ تامین چهار یا پنج برابری واکسن آنفلوانزا نسبت به سال های قبل را کرده ایم، اما بحث و تمرکز اصلی تولید داخلی و وارد بازار شدن واکسن آنفلوانزا است.
وی تاکید کرد: به گفته مسئولان وزارت بهداشت، تأمین واکسن آنفلوانزا جدی است و ضمن تلاش برای بومی سازی آن، تلاش برای تهیه آن از کشورهای مختلف در حال انجام است، بنابراین استان‌ها در این ‌ارتباط نگرانی نخواهند داشت.
وی یادآور شد: در هر شرایطی و برای واکسیناسیون، گروه‌های پرخطر در اولویت قرار داشته و سیستم بهداشت و درمان ناگزیر است به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که ابتدا افراد با ریسک بالاتر که ابتلا به آنفلوانزا می‌تواند تهدیدکننده حیاتشان باشد در اولویت باشند، اما این بدان معنا نیست که امکان واکسیناسیون برای سایر افراد جامعه فراهم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار