رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحران‌های موجود برای دانشگاه علوم پزشکی مانعی برای پیشرفت دانشگاه نیست و برای تبدیل شدن به تیپ یک، تلاش می کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 01 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رییسه دانشگاه که با حضور دکتر علی اکبر کریمی رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی برگزار شد، افزود: با وجود تهدیدات و بحران‌های پیش رو و غیر مترقبه نظیر کرونا، تمام تلاشمان را برای رسیدن به اهداف کلان و توسعه سلامت و درمان خواهیم کرد.
وی یادآورشد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با داشتن مشکلات قبلی و اضافه شدن بحران اخیر، تمام تلاش خود را درراستای رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به مردم به کار گرفته است و در این راه نیازمند حمایت و یاری دیگران از جمله نمایندگان در هر حوزه انتخابیه است.
وی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی به خصوص پرستار و کمبود منابع دو معضل مهم و چالش اساسی دانشگاه است و بحران کرونا و ترکیب آن با مشکلات قبلی به این مشکلات دامن زده است.
وی افزود: ضریب پرستار به تخت در استان مرکزی ۷درصد می باشد و جابجایی کادر درمان و کمبود پرستار، منجر به خستگی مفرط در میان پرسنل شده است.
متولی سلامت استان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در بحث تامین تجهیزات فردی، بهسازی زیرساخت‌ها و تامین نقدینگی با هزینه های سرسام آوری روبرو شده است که با از جان گذشتگی و تلاش های بسیار زیاد همکاران، تا حد امکان خیلی از آنها را برطرف شده است.
دکتر جمالیان به عملکرد قابل دفاع دانشگاه در پرداخت معوقات و به روز بودن بسیاری از پرداخت های مالی اشاره و از تفاوت تخصیص اعتبارات بین دانشگاه ها و فرق گذاشتن بین استانها انتقاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک به جای تشویق از سوی وزارتخانه، تنبیه می شود، اما دیگر دانشگاه ها حتی با بدهی های بیشتر، اعتبار بیشتری نیز از وزارتخانه دریافت می کنند.
وی با اشاره به اقدامات مقابله با ویروس کرونا و پیش بینی وجود آن تا ۷ ماه آینده، افزود: سلامت مردم برای دانشگاه علوم پزشکی، بسیار مهم و با ارزش است و به همین دلیل اقدامات خود را متوقف نخواهیم کرد.
وی تاکید کرد: خرید دستگاه شتاب دهنده برای بیمارستان خوانساری و افزایش تخت های آی سی یو و نیز افزایش ظرفیت دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیرالمومنین(ع) و ارتقاء آن به ۳ برابر و خرید این دستگاه برای بیمارستان خوانساری و امیرکبیر، خرید دستگاه پلاسما فرز، بهسازی بیمارستان روان مجموعه هاشمی سنجانی و اضافه شدن آن به مجموعه روان بیمارستان امیرکبیر، خرید دستگاه ام آر آی با توجه به مستهلک بودن دستگاه قبلی در بیمارستان امیرکبیر، تقویت و توسعه بیمارستان‌های طالقانی و امیرکبیر به منظور ارائه خدمات بهتر درمانی، خرید دستگاه های جدید اعمال جراحی لاپاراسکوپی و آرتروسکوپی برای بیمارستان های امیرالمومنین(ع) و ولیعصر(عج)، خرید چهار دستگاه دیالیز برای شهرستان خنداب، تکمیل اورژانس و آزمایشگاه شهرستان کمیجان، نقل مکان دانشکده دندانپزشکی به مکان بهتر و احداث کلینیک دندانپزشکی با حدود ۱۰۰ یونیت، ارتقاء گروه رادیولوژی و جذب اعضای جدید هیات علمی در گروه پاتولوژی و همچنین جذب اعضای جدید هیئت علمی برای دانشگاه و تقویت زیرساخت های آموزشی علی الخصوص در بخش مجازی و به روزرسانی آن که منجر به حفظ رتبه چهارم استان در کل کشور شد، احداث کلینیک فیزیوتراپی شنوایی سنجی و بینایی سنجی، ارتقاء جایگاه دانشگاه از رتبه ۳۳ به رتبه ۲۰ در پایگاه بیومتریک بین المللی در زمینه پژوهشی مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر جمالیان ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و عدم نقدینگی به خاطر هزینه های بسیار زیادی که صرف تامین تجهیزات حفاظت فردی برای پرسنل میشد، سعی شد مشکل خاصی در تامین ماسک و الکل و دارو وجود نداشته باشد و در این روزها که کادر درمان بسیار خسته شده اند، کارانه ها و عقب افتادگی مالی آنان نیز پرداخت شود.
وی تاکید کرد: در کنار تمام مشکلات پیش رو، دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیری و نظارت به پروژه های در حال ساخت، بحث آموزش و پیشبرد اهداف آموزشی و توجه به حوزه دانشجویی و خوابگاه ها و برطرف کردن مشکلات پیش رو نیز مد نظر داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مجوز جذب پرستار و تزریق نیروی انسانی تازه نفس به مجموعه خسته پرستاری گرفته شده و نیاز حمایت و پیگیری نمایندگان برای تعیین و تکلیف هرچه سریعتر است.
دکتر جمالیان گفت: کمک صنایع با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، در مقایسه با سایر شهرهای صنعتی کشور، بسیار کم بوده و جا دارد صنایع به خصوص صنایع بزرگ و مادر تخصصی مستقر در استان، کمی بیشتر به فکر انجام وظایف اجتماعی خودشان باشند.
وی افزود: یکی از اهداف پیش روی دانشگاه تبدیل شدن به تیپ یک است.
وی یادآور شد: مجوز تاسیس دانشکده داروسازی که هفت سال پیش به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک واگذار ولی اقدام خاصی صورت نگرفته است، برای تاثیرگذاری در تیپ یک شدن و ارتقاء جایگاه استان به دانشگاه علوم پزشکی اراک، بازگردد.
وی در ادامه حمایت مسئولین و نمایندگان و پیگیری و مطالبه آنان از اتمام پروژه های در حال ساخت از جمله بیمارستان سوختگی، زنان و پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) با جلسات متعدد با مسئولین کشوری را خواستار شد.
دکتر جمالیان در پایان به برگزاری منظم و با شکوه مراسم های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: باید بهداشت را سدی برای درمان کرده و قبل از لازم بودن مراحل درمان برای هموطنان با تقویت بهداشت و مسائل زیرساختی، مانع از مراجعات فراوان به بیمارستان ها و مراکز درمانی شد که این امر نیازمند حمایت مسئولین به خصوص نمایندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار