رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: اولویت نخست حوزه بهداشت و درمان در استان، رسیدگی به مردم و مواجه با ویروس کرونا است.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 01 September 2020


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: اکثر تلاش ها و اقدامات در استان به مقابله و کنترل کرونا و آسیب دیدگی حداقلی مردم، معطوف شده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برگزاری مناسب و شایسته مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) طبق پروتکل های بهداشتی علیرغم محدودیت های فراوان، نشان داد مردم استان مرکزی، مردمی فهیم و با فرهنگ بوده و هستند و به فراخور حال و زمان به کمک یکدیگر می شتابند و این بار هم به یاری کادر بهداشت و درمان آمده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ریشه کنی کامل این ویروس و کنترل وضعیت در استان کمک خواهند کرد.
وی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات ناعادلانه بین دانشگاه های علوم پزشکی و تفاوت چشمگیر و قابل توجه این مبلغ بین دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر دانشگاه های هم رتبه و استان های همجوار با شرایط استان مرکزی، به هیچ وجه قابل درک و شایسته استان مرکزی نبوده و قطعا با تلاش ها و پیگیری هایی که صورت خواهد گرفت، اعتبارات قابل توجهی در ابعاد مختلف و در شان استان مرکزی و مردم فهیم آن اخذ خواهد شد.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی، یادآورشد: نیاز به تقویت تجهیزات در حوزه درمان و پوشش کسری ها در زمینه های دیگر نظیر کمبود دارو در مناطق مختلف و سایر شهرستان ها هم به چشم خورده و احساس می شود که برای جبران این موارد و تقسیم عادلانه ارائه خدمات به تمام نقاط استان، برنامه ریزی و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
وی همچنین به کمبود نیروی انسانی به خصوص پرستار در کل استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این کمبود در سال های قبل هم احساس می شد، ولی با شیوع ویروس کرونا، این احساس نیاز بیش از پیش به چشم خورده و خودش را نشان می دهد.
دکتر کریمی تاکید کرد: کمبود نیرو نباید خللی در روند درمان مردم عزیز چه مبتلایان به کرونا و چه بیماران دیگر، ایجاد کند و مطمعئنا با کمک دیگر نمایندگان، درصدد رفع این مشکل که مهمترین چالش پیش روی دانشگاه علوم پزشکی است ، خواهیم بود.
وی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی را می توان با ساماندهی نیروهای داوطلب و استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای هلال احمر و دیگر ارگان ها، تا حد زیادی جبران کرد.
نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، همچنین به پروژه های نیمه تمام مثل بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، زنان و سوانح و سوختگی در اراک و دیگر پروژهای در دست ساخت که رو به پایان هستند، اشاره کرد و افزود: از تخصیص اعتبارات کرونایی و فوری که وزارت بهداشت به دانشگاه ها اختصاص می دهد، می توان بسیاری از این پروژه ها را تمام و مردم را از استفاده از آنها برخوردار کرد.
وی یادآور شد: پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اصلا شرایط خوبی ندارد و با توجه به اتفاقات اخیر و مهلت ۳ ماهه به پیمانکار، هنوز هم هیچ افق روشنی ندارد و این اقدام منصفانه نیست و به هیچ وجه در شان مردم اراک و استان مرکزی نیست.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی یادآورشد: انتظارها از رییس، معاونین و کلیه پرسنل و کارکنان علوم پزشکی استان مرکزی به خاطر سبقه ی تاریخی استان و معرفی اشخاص چهره و ماندگار و معرفی پزشکانی ماهر و حاذق به کشور، بسیار بالاست و این توقع می رود که دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه تیپ یک تبدیل شده و خدمات با کیفیت تری در اکثر زمینه ها به مردم ارائه شود.
وی گفت: افزایش اعضاء هیات علمی و تقویت اعضاء و جذب استادیاران با رتبه های ممتاز و استاد تمام، هم در رسیدن به این مهم و نیز ارتقاء کیفیت خدمات تاثیرگذار است، اما از همه مهمتر حفظ و نگه داشتن این افراد در استان و تربیت شاگردان بومی از طریق آنان می باشد.
دکتر کریمی همچنین به احداث و راه اندازی مراکز و بخش هایی نظیر اتاق عمل و غیره در شهرستان های خنداب و کمیجان اشاره کرد و گفت: نبود پزشک جراح و متخصص باعث مراجعه مردم به مرکز استان شده که با برطرف کردن این موضوع می توان به شکل قابل ملاحضه ای از بار مراجعات به اراک کاست، چراکه هر چقدر خدمات خارج از مرکز استان بیشتر باشد، به همان میزان فشار کمتری به مراکز درمانی و بیمارستان های مرکز وارد می شود.
نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی را به انجام پژوهش های کاربردی و مورد نیاز مردم با نگاه سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری قبل از درمان و برنامه ریزی و اقدامات این حوزه دعوت و تشویق کرد.
وی تاکید کرد: من و همکارانم در مجلس قبل و این دوره، تمام تلاشمان را برای ارتقاء کیفی خدمات در این حوزه و برطرف کردن مشکلات پیش رو در دوران ریاست قبل و فعلی کرده و خواهیم کرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
وی یادآورشد: طی جلسه ای که با مسئولین بانک مرکزی، داشته ایم به توافقات خوبی رسیده و قرار شد تعدادی از بانک های دولتی، در راستای کارهای عام المنفعه، اعتبارات قابل قبولی به مراکز درمانی و بیمارستان های استان نظیر بیمارستان آیت الله خوانساری تخصیص بدهند.
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در پایان با قدردانی ازحمات پزشکان و پرستاران و کلیه واحدهای خدمات رسان، ابراز امیدواری کرد: با تلاش این عزیزان و پیگیری مسئولان، هر چه زودتر شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا و بازگشت آرامش به شهر، استان و کشورمان باشیم.
گفتنی است در این جلسه رییس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک، روسای بیمارستان های اراک و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه نیز از طریق ویدیو کنفرانس حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار