رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک از پخش و توزیع ۲۸۰۰۰ تن آسفالت در این شهر از ابتدای سالجاری خبر داد.  
کد خبر: ۸۹۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 31 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی کرمی در جمع خبرنگاران، به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان از ابتدای سال ۹۹ پرداخت و افزود: سازمان عمران با ۶ مجموعه خدمات موتوری، کارخانه آسفالت، معدن شن و ماسه، مجتمع تولید قطعات بتنی، آزمایشگاه خاک و آسفالت، معاونت بازآفرینی شهری و واحد نقشه کشی و طراحی، به عنوان یکی از بازوهای اصلی شهرداری، در انجام امورات عمرانی سطح شهر فعالیت دارد.
وی یادآورشد:در راستای انجام فعالیت های عمرانی، ۸۰ دستگاه از انواع ماشین آلات و سنگین راه سازی در سطح شهر فعال می باشند که در سال جاری، ۸۰ درصد این ماشین آلات با انجام تعمیرات اساسی، اورهال شده اند.
کرمی تاکید کرد: حسب دستور شهردار اراک، از ابتدای سال ۹۹، اجرای نهضت آسفالت به عنوان یکی از وظایف اصلی سازمان عمران، با جدیت در دستور کار قرار گرفته به طوری که با اورهال کارخانه آسفالت و دستگاه سنگ شکن که از سال ۷۹ اورهال نشده بودند، در ۵ ماهه نخست سال جاری، ۲۸ هزار تن آسفالت تولید و در سطح معابر شهر اراک پخش و توزیع شده است.
وی افزود: همچنین دستگاه سنگ شکن معدن شن و ماسه قبل از اورهال و انجام تعمیرات اساسی، یکسری هزینه های جانبی برای شهرداری به همراه داشت، که در حال حاضر با اورهال این دستگاه، روزانه ۲۰۰۰ تن مصالح کوهی مورد نیاز، برای تولید آسفالت، توسط این دستگاه تهیه و تولید می شود.
رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک ادامه داد: در راستای اجرای نهضت آسفالت در شهر اراک با اولویت رسیدگی به محله های شهری کم برخوردار، لکه گیری معابر کوی سجادیه و امام علی(ع) و کوی ولیصعر(ع) با جدیت اجرایی شده به صورتی که ۹۵ درصد معابر کوی ولیعصر(عج) با انجام لکه گیری آسفالت، ترمیم و بهسازی شده است.
کرمی گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان در سال جاری، در راستای رسیدگی به محله های کم برخوردار شهر اراک، پله گذاری معابر صعب العبور کوی ولیصعر(عج) بوده که با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال با همکاری سازمان سیما و منظر انجام شده است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود به فعالیت مجتمع تولید قطعات بتنی سازمان و اورهال این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و افزود: این مجموعه با تولیداتی از قبیل انواع جدول، بلوک، کف فرش و سنگ لحد، شهرداری را از خرید این محصولات از بیرون، بی نیاز کرده است.
رییس سازمان عمران شهرداری اراک، اظهار داشت: آزمایشگاه خاک و آسفالت به عنوان یکی از زیرمجموعه های این سازمان، کیفیت خاک و آسفالت تولیدی کارخانه آسفالت را برای استفاده اصولی در سطح شهر، مورد تست و آزمایش قرار می دهد.
وی راه اندازی مرکز توسعه محله کوی امام علی(ع) و کوی سجادیه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و توانمند سازی ساکنان این دو محله از شهر اراک، را از اقدامات سازمان عمران در حوزه بازآفرینی شهری اعلام کرد و گفت: احداث فضای سبز در ۲ هکتار از مساحت کارخانه آسفالت از جمله اقدامات این سازمان است.
وی اظهارداشت: در راستای توجه به مسایل زیست محیطی در کنار احداث فضای سبز، نصب بک فیلتر کارخانه آسفالت در دستور کار این سازمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار