هم‌زمان با هفته دولت، یک هزار و ۱۰۰ تابلو مزین به تصاویر شهدا در شهرستان خمین با حضور استاندار و مدیرکل بنیاد مرکزی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 22 August 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی، هم‌زمان با هفته دولت، استاندار مرکزی به همراه مدیرکل بنیاد در سفر به شهرستان خمین، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در این آئین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در اذهان عمومی از مهم‌ترین اهداف اجرایی این‌گونه تبلیغات فرهنگی است.
سید علی آقازاده با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس افزود: باید با اجرای برنامه‌های کاربردی نسل جدید را به فرهنگ جبهه و جنگ و ایثار و شهادت آشنا نمود و این فرهنگ را نهادینه کرد.
مدیرکل بنیاد مرکزی هم بابیان اینکه در این طرح بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمین مشارکت داشته است، گفت: هدف از این اقدام زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز برای مردم و خانواده‌هایشان است و امید می رود توانسته باشیم با این کار قدرشناسی کوچکی از شهدا و خانواده‌هایشان داشته باشیم.
وی این اقدامات را در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: تلاش برای شهدای گران‌قدر باید از روی ایمان، اخلاص و تقوا باشد، شهدا زنده‌ و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و باید پاسخگوی آنان باشیم.
انصاری فر بابیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌ها و اعتقادات شهدا از مسائلی است که مسئولين جامعه باید به آن توجه داشته باشند، افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تکلیفی همگانی است و باید به فراخور توانایی و ظرفیت‌های در اختیار، در این زمینه مشارکت کرد.
وی یادآورشد: همه مسئولان باید از معنویات شهدا در تمام امور استفاده کنند و این مهم کار بسیار ارزشمندی بوده و قطعاً تمام شهروندان نسبت به این موضوع خرسند و قدردان خواهند بود.
انصاری فر گفت: برای گام برداشتن برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و حفظ ارزش‌های انقلابی و تداوم راه شهدا نباید خود را محدود به نصب تمثال شهدا در شهر کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا به‌خوبی تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار