استاندار استان مرکزی خبر داد:
آقازاده گفت: تحقق شعار سال «جهش تولید» از برنامه‌های اصلی استان مرکزی در سال جاری است
کد خبر: ۸۳۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 24 March 2020

 

سید علی آقازاده  در سومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در سال نو در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه جلسه همچون سنوات گذشته با حضور فرمانداران و جمعی از مسئولان استان برگزار و مطالب خوب و کارشناسی شده‌ای در جلسه مطرح شد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه، اطلاعات کلی قرارگاه از سطح استان جمع آوری می‌شود، افزود: در این قرارگاه مشکلات مطرح و ظرفیت‌ها شناسایی می‌شود و این قرارگاه کاملا هماهنگ با مصوبات ستاد ملی است و بعضی مواقع حتی جلوتر هستیم و، چون مبنای کار کارشناسی هست بلافاصله تصمیم می‌گیریم و تصمیمات اجرایی می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه سال به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است باید توجه کنیم که از آن غفلت نکنیم و فراموشمان نشود که باید در راستای جهش تولید در استان گام برداریم.

وی همچنین به تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد این کارگروه از چند روز آینده فعال شود و معاونت اقتصادی،  سازمان صمت و دوستان دیگر که در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت داریم و هر کس دیگر که می‌تواند در این زمینه کمک کند پای کار بیاید تا بتوانیم شعار سال را تحقق بخشیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: کار این کارگروه رفع همه موانع تولید در تامین کالا برای مواد اولیه در رفع مشکلات اداریشان مثل تامین اجتماعی، مالیات، بانک، آب و برق و ... است.

آقازاده اضافه کرد: مقرر شد که این کارگروه قبل از ۱۳ فروردین و شروع به کار واحد‌های تولیدی با حضور صاحب نظران تشکیل و مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی  و کارشناسی کنند تا بعد از آن ما بتوانیم تولید را در استان به حداکثر ممکن برسانیم و موانع آن‌ها رفع شود.

وی با اشاره به اینکه در آمار‌های  سال ۹۸ از نظر عملکرد اقتصادی بخصوص کارخانجات تولیدی و حقوق‌های معوق و به ویژه کم شدن ۷۶ درصدی تعداد کارگرانی که نسبت به سال ۹۷ حقوق معوق داشتند بسیار موفق بودیم، ادامه داد: این نشان دهند این است که استان در این زمینه فعال بوده و با برنامه حرکت کرده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ما تلاشمان این است که در سال ۹۹ بتوانیم شعار سال را که جهش تولید است در استان محقق کنیم.

استاندار مرکزی در رابطه با ثبات وضعیت استان با توجه به آمار کشوری در رابطه با ویروس کرونا گفت: بحمدالله ما در هر دو بخش یک پله بهبود پیدا کردیم هم در بخش مقایسه جمعیتی استان به نسبت استان‌های دیگر که سوم بودیم و چهارم شدیم و هم به نسبت مبتلایانمان نسبت به استان‌های دیگر که هفتم بودیم و الان در جایگاه هشتم هستیم.

وی ضمن تقدیر از مردم  استان که همکاری بسیار خوبی تا این لحظه داشتند بخصوص اصناف ادامه داد:  عده قلیلی از مردم هم رعایت نمی‌کند و به خیابان‌ها می‌آیندو در مراکز تجمع حضور پیدا می‌کنند برخی از فروشگاه‌های ما هم رعایت نمی‌کنند که آخرین اخطار را گرفتند  و در صورت تکرار پلمپ می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: این یک معظل ملی است و اگر یک نفر بیاید و با بی توجهی و خود خواهی کار همه ملت و مردم را تحت تاثیر بی نزاکتی و بی نظمی خود قرار دهند حتما با آن برخورد می‌شود و قانون هم به ما این اجازه را داده و در این زمنیه با کسی تعارف نداریم.

آقازاده بیان کرد: در بحث غربالگری بیش از نیمی از جمعیت ۱ و نیم میلیون نفری استان غربالگری شده و از این جهت ما باید انتظار بالا رفتن تعداد مبتلایانمان را داشته باشیم چرا که تعداد افرادی در این غربالگری شناسایی شدند که قبلا از بیماری خبر نداشتند.

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: بالا رفتن تعداد مبتلایان به این معنی نیست که تعداد فوتی‌های ما نیز بالا برود چرا که می‌تواند از مبتلا شدن بیشتر و پیشرفت بیماری در اثر شناسایی سریعتر جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار