مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس لیست منتشره اتحادیه جهانی حفاظت زیستی، ۱۵ گونه جانوری در این استان در رده‌های انقراض تا آسیب پذیری قرار دارند.
کد خبر: ۷۴۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵ 23 May 2019

رضا میرزایی روز پنجشنبه به مناسبت روز تنوع زیستی گفت: پلنگ موش، قوچ ارمنی، آهوی ایرانی، خفاش نعل اسبی مدیترانه ای، حفاش نعل اسبی کوچک، پزپلنگ و پازن در زمره گونه‌هایی است که رده طبقه آسیب پذیر (VU) قرار گرفته اند.
وی توضیح داد: گونه خفاش صنایی در طبقه نگرانی کم (LC) و عقاب شاهی، هوبره و دلیچه کوچک در رده آسیب پذیر و کرکس کوچک نیز در طبقه در معرض خطر انقراض (EN) جای دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: آگامای سروزغی و لاکپشت مهمیزدار غربی نیز در زمره گونه‌های آسیب پذیر در استان مرکزی هستند.
میرزایی اظهار داشت: ۳۶۳ گونه جانوری در استان مرکزی شناسایی شده که ۶۵ گونه آن پستاندار، ۲۲۲ گونه پرنده، ۵۵ گونه خزنده، ۱۷ گونه ماهی و چهار گونه دوزیست است.
وی اضافه کرد: این استان به دلیل بهره مندی از اقلیم متنوع دشت، کوهستان، کویر و تالاب تنوع زیستی بالایی دارد به طوری که سومین رتبه تنوع زیستی کشور را دارد.
استان مرکزی با حدود یک و هشت دهم درصد از کل مساحت کشور ۲۷ درصد پستانداران، ۴۰ درصد گونه پرندگان و ۱۴ درصد گونه‌های گیاهی کشور را دارا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار