تصادف در جاده مرگ هفتکل 7کشته برجای گذاشت؛
برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک کامیون در ساعت یک و 40 دقیقه بامداد شنبه دو کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت. همچنین برخورد یک دستگاه کامیون 10 چرخ با یک خودروی پراید در کیلومتر 35 جاده هفتگل - اهواز در ساعت چهار و 20 دقیقه بامداد شنبه پنج کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت
کد خبر: ۶۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 25 July 2015
آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنیدمهدی مکارمی - باز هم حادثه های تلخ در جاده ای که حالا دیگر شهروندان خوزستانی آن را به نام جاده مرگ می شناسند، جاده ای که روزانه شاهد عبور و مرور هزاران کامیون و وسیله نقلیه سنگین است و هر بار خبری ناگوار و تلخ از وقوع حادثه ای برای جمعی از هم استانی های مان در خبرگزاری ها منتشر می شود.

این بار یک خبرنگار و عکاس جوان خوزستان قربانی شد تا شاید بار دیگر توجه رسانه ها و مسئولین به جاده مرگ در خوزستان معطوف شود. علی هویسی عکاس جوان و خوشنام خوزستانی جان خود را در حادثه صبح امروز از دست داد.

به گزارش تابناک خوزستان، امروز صبح نیز وقوع دو فقره تصادف در جاده ترانزیتی و پرتردد اهواز-هفتکل به ایذه، هفت کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت. جاده ای که بخاطر چهاربانده نبودن همیشه جان عده ای از هموطنان مان را قربانی می کند.


برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک کامیون در ساعت یک و 40 دقیقه بامداد شنبه دو کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت. همچنین برخورد یک دستگاه کامیون 10 چرخ با یک خودروی پراید در کیلومتر 35 جاده هفتگل - اهواز در ساعت چهار و 20 دقیقه بامداد شنبه پنج کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت.

پیشتر هم نوشتیم یکی از جاده‌های پرتردد در استان خوزستان جاده اهواز به ایذه است که در مسیر خود از شهرهایی چون هفتگل، باغملک و قلعه‌تل می‌گذرد و بخشی زیادی از جاده ملی خوزستان به استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان را تشکیل می‌دهد.

این جاده که راه ارتباطی روستاهای زیادی به شهرهای مختلف و مرکز استان است دارای مشکلات زیادی است که سال‌هاست از آن رنج می‌برد که این مشکلات سبب به وقوع پیوستن تصادفات زیاد و جان باختن تعداد بیشماری از هموطنان عزیزمان می‌شود، جاده ای ترانزیتی که خوزستان را به چهارمحال و بختیاری و سپس مرکز ایران متصل می کند.

تصادف در محور باغملک هفتگل جان راننده پراید را گرفت، کشته شدن2 جوان در محور ایذه باغملک، هشت زخمی در تصادف جاده ایذه باغملک، تصادف در محور هفتگل به باغملك سي و دو كشته و زخمي بر جاي گذاشت، مرگ دلخراش جوان هفتگلی در محور هفتگل اهواز، عروس و داماد باغملکی به جای ماه عسل راهی بیمارستان شدند، اینها تنها بخش کوچکی از تیترهای رسانه‌ها درباره حوادث ناگوار جاده اهواز به به ایذه است.

بخشی از جاده اهواز به ایذه محور سه راهی غیزانیه به هفتگل است که به صورت هفتگی و شاید هم روزانه شاهد بروز تصادفات در آن باشیم که دلخراش ترین آن تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون بود که موجب آتش گرفتن اتوبوس و زنده زنده سوختن 17 نفر شد.

بخش دیگری از آن هفتگل به باغملک است که باز هم داستان خود را دارد و تصادفات زیادی در آن رخ داده است و خانواده‌های زیادی در این مسیر عزیزان خود را از دست دادند و عزادار شدند، مسیر باغملک به ایذه همین حکایت را دارد و فقط در بخش کمی از آن بیش از 16 تن از شهروندان قلعه‌تلی در این مسیر کشته شدند.

عبور روزانه صدها و بلکه هزاران وسیله نقلیه سنگین و کامیون و تریلی باعث وقوع حوادث ناگواری در این مسیر شده است چرا که این جاده از مهمترین جاده های ترانزیتی در استان و کشور است.

پیش از این دوبار در گزارش هایی به عدم توجه جدی به چهاربانده شدن جاده اهواز-هفتکل- ایذه انتقاداتی را منتشر نمودیم که متاسفانه مسئولان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پاسخ و واکنشی نشان ندادند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان پیشتر نیز سه محور پرتصادف خوزستان را محورهای اهواز به اندیمشک، اهواز به ایذه و اهواز به بهبهان عنوان کرده بود  و وعده چهاربانده کردن آن را داد، وعده ای که مدیران قبلی اداره کل راه نیز بارها داده بودند. منوچهر رحمانی که در سال 91 مدیرکل راه و ترابری خوزستان بود هم در همان سال در مصاحبه ای وعده حل مشکل این جاده و احداث جاده جدید را داده بود.

البته این درد دیرینه است و صرفا به دولت تدبیر و امید محدود نمی شود و پیشتر و در سایر دوره های مدیریتی نیز شاهد این کم توجهی بوده ایم اما این روند همچنان در این دولت نیز ادامه دارد و اقدام موثری در این زمینه تا کنون صورت نگرفته است بویژه اینکه مدیرکل فعلی راه و شهرسازی استان در دولت قبل هم مدیرکل راه و ترابری بوده است!

روند بی توجهی و وعده های بی سرانجام مسئولان دولتی نسبت به رفع یکی از سه جاده حادثه خیز در استان خوزستان ادامه دارد و معلوم نیست کی و بدست چه کسی قرار است طلسم چهاربانده شدن این جاده شکسته شود و جان هموطنان مان عزیز شمرده شود؟ تا کی باید هم استانی های ما در آتش بی توجهی ها بسوزند؟

وزیر راه و شهرسازی باید توجه کند که وی و همکارانش اولویت های خود را در وزارت راه بر اساس نیازهای واقعی و آمار و اطلاعات کارشناسی تعیین کنند و جلوی حوادث ناگوار و تلخ مشابه آنچه شاهدش بودیم را بگیرند. مردم این خطه دیگر طاقت شنیدن خبر درگذشت عزیزان شان را ندارند.

وزیر راه و شهرسازی می بایست به این نابسامانی ها خاتمه بدهد و مدیرکل راه و شهرسازی یا مسائل را شفاف و رو در رو با مردم بگوید یا اگر نمی تواند عطای میز مدیریت را به لقایش بسپارد. باید مشخص شود دلیل بی توجهی های این همه سال های گذشته به این جاده چیست؟ دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا مسئولان استانی و کشوری به فکر مردم این مناطق بیفتند؟

آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنید

آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنید

آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنید

آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنید


آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنید

آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنید

آقای وزیر راه جمع کنید این بساط را؛ آقای مدیرکل زحمت را کم کنید


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ارسلان پورحلاجی
|
United States
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
در یکی از این تصادفات دیشب عکاس نام آشنای خوزستانی علی هویسی بود که جان به جان آفرین تسلیم کرد . علی هویسی جوان ۲۲ ساله اهوازی عکاس ایسنای خوزستان بود . جامعه عکاسی خوزستان داغدار این جوان رعنای خوزستانی است . لطفا اون خبر رو هم پوشش بدید . :(
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
با سلام
متاسفانه طرح مهندسی راهها که استاندارد بین المللی هم هست در ایران به درستی اجرا نمیشود.در جاده های چهار بانده دور برگردانها در بسیاری از جاده ها اصولی نیست و باعث حوادث میشود که خود شاهد این مورد برای خودم که میخواستم در جاده دور بزنم اتفاق افتاد. انجام آن بطور اصولی هیچ گونه هزینه ای هم نداردولی چرا انجام نمی دهند جای سوال است.
1- در تعدادی از جاده ها دور برگردانها گارد ریل وسط در امتداد گاردریل ها قرار دارد که خطرناک است و استاندارد نیست.برای مثال این مورد در جاده خروجی بهبهان بطرف اهواز اجرا شده است:

----------------- --------------------------------- ---------------------
|||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||
|||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||
|||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||
----------------- --------------------------------- ---------------------
2- طرح استاندارد آن بدین شکل باید باشد که از هر دو طرف تو رفتگی داشته باشد و همچنین روی لبه گاردریل تابلو باشد
---------------- ----------------------
||||||||||||| ||||||||||||||||||
||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||| ||||||||||||||||||
||||||||||||| ||||||||||||||||||
---------------- ----------------------
خواهشمند است این موارد توسط اداره کل راه و ترابری استان خوزستان و پلیس راه بررسی و اصلاح گردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
خدایش رحمت کند
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
یک نفر جواب بدهد این همه سرعت گیر وسط جاده توی بیابون چکار میکنه ؟ زدن سرعت گیر توی یک روستا که دو طرف جاده هست قابل قبوله و توی اتوبان اهواز شوش مثلا جایی که باید دور بزنی بری چغا زنبیل و دهها جای دیگر که نه آب هست و نه آبادی به صرف اینکه عده ای آنجا دور میزنند و گردش بچپ دارند سرعت گیر زده اند . اینهمه تریلی و سواری عبور میکنند و باعث خسارات به اموال مملکت و جلوبندی ماشینها میشود والبته کسی هم در این محلها سرعتش را کم نمیکند. البته در همان روستاها هم چون تریلی ها سرعت کم میکنند و سواری ها پشت سرشان میمانند صف طولانی درست میکند و برای اهالی روستا هم خطرناک است . همیشه نزدکترین راه بهترین راه نیست.
هفتکلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
اصلا مسولین وقت راه و ترابری استان خوزستان چکار جاده قدیمی هفتکل به اهواز که کنار همین جاده کنونی است داشتند که الان که خرابش کردن میخوان دوباره احیاش کنند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار