ضرورت احداث اتوبان اهواز به ایذه؛
عبور روزانه صدها و بلکه هزاران وسیله نقلیه سنگین و کامیون و تریلی باعث وقوع حوادث ناگواری در این مسیر شده است چرا که این جاده از مهمترین جاده های ترانزیتی در استان و کشور است. ساخت این اتوبان یکی از مطالبات مردم خوزستان است و با احداث آن خسارات جانی و مالی و تصادفات در این مسیر هم کاهش می‌یابد زیرا تاکنون افراد زیادی در آن جان خود را از دست داده‌اند
کد خبر: ۲۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 29 April 2015
یکی از جاده‌های پرتردد در استان خوزستان جاده اهواز به ایذه است که در مسیر خود از شهرهایی چون هفتگل، باغملک و قلعه‌تل می‌گذرد و بخشی زیادی از جاده ملی خوزستان به استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش تابناک خوزستان، این جاده که راه ارتباطی روستاهای زیادی به شهرهای مختلف و مرکز استان است دارای مشکلات زیادی است که سال‌هاست از آن رنج می‌برد که این مشکلات سبب به وقوع پیوستن تصادفات زیاد و جان باختن تعداد بیشماری از هموطنان عزیزمان می‌شود.

تصادف در محور باغملک هفتگل جان راننده پراید را گرفت، کشته شدن2 جوان در محور ایذه باغملک، هشت زخمی در تصادف جاده ایذه باغملک، تصادف در محور هفتگل به باغملك سي و دو كشته و زخمي بر جاي گذاشت، مرگ دلخراش جوان هفتگلی در محور هفتگل اهواز، عروس و داماد باغملکی به جای ماه عسل راهی بیمارستان شدند، اینها تنها بخش کوچکی از تیترهای رسانه‌ها درباره حوادث ناگوار جاده اهواز به به ایذه است.

17 نفر زنده زنده سوختند
جاده اهواز به ایذه شامل بخش‌های گوناگونی است که هر کدام با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند، مسیر اهواز به سه راهی غیزانیه که بخشی از جاده اهواز ماهشهر است خوشبخانه 2 بانده شده و مشکلات آن تا حد زیادی مرتفع شد.

بخش دیگری از جاده اهواز به ایذه محور سه راهی غیزانیه به هفتگل است که به صورت هفتگی و شاید هم روزانه شاهد بروز تصادفات در آن باشیم که دلخراش ترین آن تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون بود که موجب آتش گرفتن اتوبوس و زنده زنده سوختن 17 نفر شد.

بخش دیگری از آن هفتگل به باغملک است که باز هم داستان خود را دارد و تصادفات زیادی در آن رخ داده است و خانواده‌های زیادی در این مسیر عزیزان خود را از دست دادند و عزادار شدند، مسیر باغملک به ایذه همین حکایت را دارد و فقط در بخش کمی از آن بیش از 16 تن از شهروندان قلعه‌تلی در این مسیر کشته شدند.

عبور روزانه صدها و بلکه هزاران وسیله نقلیه سنگین و کامیون و تریلی باعث وقوع حوادث ناگواری در این مسیر شده است چرا که این جاده از مهمترین جاده های ترانزیتی در استان و کشور است.

به سراغ چند تن از شهروندان خوزستانی ساکن در شهرهای مسیر جاده اهواز به ایذه می‌رویم تا نظراتشان را جویا شویم.

حسین یکی از جوانان هفتگلی است که مرتب در مسیرهای گوناگون از جمله هفتگل به اهواز و باغملک به اهواز رفت و آمد دارد که می‌گوید: تا کنون افراد زیادی از شهرهای اهواز، هفتگل، باغملک، قلعه‌تل و ایذه جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌های زیادی تا ابد داغدار شدند و برخی هم نان‌آور خود را از دست داده‌اند.

شرکت‌های بیمه‌ای سرمایه گذاری کنند
وی می‌افزاید: اگر بخواهیم با یک حساب سرانگشتی خسارات پرداخت شده از سوی بیمه‌ها به خانواده‌ کشته‌شدگان و یا مصدومان حوادث را بررسی کنیم خیلی بیشتر از اعتبار لازم برای ساخت بزرگراه اهواز به ایذه است که اگر شرکت‌های بیمه‌ای برای ساخت این مسیر سرمایه گذاری کنند ضرر نکرده‌اند.

محمد شیخ یکی از شهروندان جوان باغملک نیز می‌گوید: باید جاده اهواز به ایذه اصلاح و بازسازی شود زیرا شهر باغملک در وسط این جاده قرار دارد و مسیرهای رفت و آمد شهروندان بیشتر در این راه مواصلاتی انجام می‌شود امیدوارم مسئولان به فکر اصلاح این جاده باشند تا دیگر شاهد بروز خسارات جانی و مالی در پی بروز تصادفات نباشیم.

بزرگراه اهواز ایذه یکی از مطالبات مردم خوزستان
محسن بیرانوند فرماندار هفتگل مهمترین اقدام مهم برای کاهش تصادفات جاده اهواز ایذه را ساخت بزرگراه می‌داند و اضافه می‌کند: ساخت این بزرگراه یکی از مطالبات مردم خوزستان است و با احداث آن خسارات جانی و مالی و تصادفات در این مسیر هم کاهش می‌یابد زیرا تاکنون افراد زیادی در آن جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان می‌کند: این مسیر یک جاده ترانزیتی است و چند استان از جمله خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به هم متصل می‌کند و ساخت آن یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

جان باختن 13 باغملکی در 2 تصادف
گودرز ترکی‌زاده، سرپرست فرمانداری باغملک می‌گوید: در محور هفتگل به باغملک هر چند روز یک بار شاهد تصادفات ناگواری هستیم که فقط در ۲ تصادف به وقوع پیوسته 13 نفر از ۲ خانواده باغملکی جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه ‌می‌کند: حدود 5 کیلومتر از مسیر 13 کیلومتری باغملک به قلعه‌تل که بخشی از جاده اهواز ایذه است 2 بانده و کامل شد و از ورودی شهر تا گردنه قلعه‌تل هم در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی 60 درصدی داردکه اعتبارات آن تامین شده و مشکل اعتباری ندارد.

سرپرست فرمانداری باغملک کل اعتبار جاده باغملک به قلعه‌تل را 23 میلیارد تومان عنوان می‌کند و می‌گوید: بر اساس قولی که به ما داده شد عملیات ساخت این جاده تا پایان سال 94 به اتمام می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: بنا به اعلام مدیرکل راه و شهرسازی 2 بانده کردن قلعه‌تل به بارانگرد هم امسال در دستور کار قرار می‌گیرد البته منوط به این اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

ترکی‌زاده با تاکید بر اجرای ساخت بزرگراه اهواز به ایذه یادآور می‌شود: با ساخت این بزرگراه مشکلات ترافیکی برطرف خواهد شد و تصادفات نیز به صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

رئیس شورای اداری باغملک کاهش تألمات روحی و روانی هموطنان را یکی دیگر از مزایای ساخت این بزرگراه می‌داند و اضافه می‌کند: با ساخت این بزرگراه تصادفات هم به صورت محسوسی کم می‌شود بنابراین دیگر شاهد داغدار شدن هموطنان نخواهیم شد.

اعتبار پروژه دیر رسیده است
سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس نیز با بیان اینکه جاده اهواز به ایذه باید 2 بانده می‌شود، ادامه می‌دهد: بخشی از اعتبارات این پروژه هم به راه و شهرسازی داده شده تا مسیر سه راهی غیزانیه تا هفتگل 2 بانده شود که فکر کنم تا سال آینده کارش تمام شود.

وی ادامه می‌دهد: کار 2 بانده کردن مسیر سه راهی غیزانیه تا هفتگل شروع شده و یک سری اقدامات صورت گرفته ولی اعتباراتش دیر رسیده، در حال پیگیری هستیم که این جاده هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان مسیر اهواز به ایذه یکی از مسیرهای مرگبار خوزستان می‌داند و تاکید می‌کند: اراده مصممی برای 2 بانده کردن جاده اهواز-هفتگل-باغملک-ایذه-لردگان در استان خوزستان وجود دارد که استاندار، نمایندگان مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی بر انجام این کار تاکید دارند.

راه و شهرسازی پاسخگو نبود
برای شنیدن سخنان مدیران اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چندین بار با آقای منوچهر رحمانی، مدیرکل تماس گرفتیم که پاسخ نداد تا بتوانیم سوالات خود را در این زمینه از او بپرسیم.

با تماسی که با آقای امید زمانی مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گرفتیم، وی گفته که توضیح دادن در این زمینه از عهده ما خارج است زیرا ساخت آن را شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام می‌دهد که در این رابطه باید دکتر خیراله خادمی، معاون ساخت و توسعه راه‌ها توضیح دهند.

با تماسی که با دفتر دکتر خادمی داشته‌ایم قرار شد هماهنگی‌های لازم برای دریافت پاسخ ایشان انجام شود ولی تا کنون در این زمینه پاسخی دریافت نکرده‌ایم، اما آمادگی داریم که هر زمان درباره اقدامات برای ساخت این بزرگراه مطالبی را ارسال شود آن را منعکس کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هفتکل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
جونمی تابناک حرف نداشت/راه وشهرسازی کی جواب داده؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار