رییس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: گزارش تخلفات شهرداری اراک به دادگستری استان مرکزی در مرحله تحقیق است.
کد خبر: ۶۲۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 21 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی؛ حجت الاسلام عبدالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه و هفت تیر و گرامیداشت شهید بهشتی و 72تن از یارانش با توجه به تاکیدات مقام معظم  رهبری افزود: رسیدگی به مطالبات مردمی، کاهش اطاله دادرسی، ایجاد عدالت و رفع خصومت، احقاق حقوق عامه از مهمترین وظایف قوه قضائیه است.

وی گفت: برای آرامش جامعه با مخلان آسایش مردم، هنجار شکنان و فاسدان اقتصادی به حد و بدون اغماض برخورد می کنیم.

وی در خصوص گزارش تخلفات شهرداری اراک به دادگستری استان مرکزی نیز  گفت: بعضی موارد گزارش هایی در این خصوص به ما ارسال شده است، که در مرحله تحقیق است . علاوه بر آن پرونده ای در دادسرا در خصوص شهرک خودرو تشکیل شده است، که این پرونده هم در مراحل تحقیقاتی قرار دارد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در خصوص باطل شدن طرح 55 متری که توسط دیوان عدالت اطلاعی ندارم. در خصوص  این طرح، ما به شهرداری عنوان کردیم، اگر می‌خواهید این طرح اجرا شود، در اسرع وقت صورت گیرد، بعد هم سازمان بازرسی را مامور کردیم که این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی پس از بررسی های به عمل آمده به این نتیجه رسید که زمان اجرای این طرح گذشته است. اگر طرحی در زمانی که قانون معین می کند اجرایی نشد، فرد می تواند درخواست خروج از طرح را داشته باشد، به همین خاطر افراد می توانند به دیوان عدالت اداری رفته و درخواست خود را برای خارج شدن از طرح اعلام کنند ولی تا کنون از دیوان عدالت اداری کتبا چیزی به ما ابلاغ نشده است .

وی با اشاره به سرانجام پرونده شرکت آلومینیوم با وکیل 20 میلیاردی، گفت: این پرونده را به صورت دستی برای جعفری دولت آبادی دادستان تهران ارسال کرده ایم و وی به بازپرسی ارجاع داده است، ولیکن رای قطعی پرونده به ما اعلام نشده است.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌های مفاسد اقتصادی در استان اظهار کرد: یکی از این پرونده ها در سازمان تامین اجتماعی استان مطرح است که یکی از کارمندان این سازمان که در یکی از شعب تامین اجتماعی اراک مسئولیت داشته به روش‌های مختلف در لیست‌هایی که پیمانکاران می‌آورند یا ارقامی که در آن‌ها چک صادر می شد، دستکاری کرده و نزدیک به 800 میلیون تومان اختلاس طی چند سال انجام داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اداره اطلاعات این اختلاس را کشف و مسئله را در دادسرا مطرح کرد که کیفرخواست علیه این فرد و پنج نفر دیگر صادر شد. پرونده این فرد منتهی به حکم شد و در دادگاه بدوی محکوم شناخته شد. 10 سال حبس و علاوه بر آن 2 سال حبس در رابطه با تحصیل مال نامشروع حکمی بود که برای فرد مذکور صادر شد ولی 5 نفر دیگر در دادگاه بدوی تبرئه شدند. در دادگاه تجدید نظر تعلیق  10 سال حبسی که دادگاه بدوی برای وی انجام داده بود، برداشته و به دلیل این‌که فرد اموال را برگردانده بود، حکم به 6 سال حبس قطعی تبدیل شد.

حجت الاسلام عبدالهی به کاهش آسیب های اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: اگرچه در بعضی مسائل وضعیت مناسبی داریم و کارهای خوبی هم انجام شده است اما همچنان با پرونده ها مواجه هستیم و خشونت های اجتماعی، طلاق، موادمخدر و حاشیه نشینی از مهمترین آسیب های مطرح شده و پیگیری شده در استان است و همه مسئولان را درگیر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان همچنین، از کاهش 11درصدی میزان ازدواج و افزایش پنج درصدی آمار طلاق در سال96 در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد و گفت: کشفیات موادمخدر هم دسال گذشته 2تن افزایش داشتیم.

عبدالهی  با اشاره به خبر بازداشت برخی کارگران کارخانه هپکو، گفت: در قانون آمده است، هر تجمعی باید با مجوز صورت گیرد، متاسفانه تجمعات بیش از یک سال کارگران هپکو، هیچ کدام مجوز نداشته است. تجمع بدون مجوز جرم نیست ولی ممنوع است به همین دلیل دادگستری در تجمعات اولیه چون جرمی اتفاق نیفتاد ورود پیدا نکرد، اما طی دو مرحله تجمع، افراد مرتکب جرم شده اند که شامل حمله به استانداری، شکستن درب آن و بستن خط راه آهن می‌شود . طبق قانون تخریب اموال عمومی جرم است که در مرحله حمله به استانداری برای افرادی که شناسایی شدند، پرونده تشکیل شد. زمان تشکیل پرونده‌ها با سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان مرکزی همزمان شد که در جلسه‌ای نماینده کارگران از وزیر درخواست کردند روند تشکیل پرونده ها برای کارگران متوقف بشود. شخص وزیر زیر درخواست کتبی که نماینده کارگران ارائه کرد نوشت توقف تجمعات را ضمانت کرد و دادگستری استان به همین دلیل تشکیل پرونده‌ها را موقتا متوقف کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار