تابناک مرکزی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خواستار تفویض اختیار حداکثری به مدیران شهرستان ساوه به لحاظ برخورداری این شهرستان از فرمانداری ویژه شد.
کد خبر: ۵۶۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 22 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از برنا، فتح‌اله حقیقی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ساوه که با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: شهرستان ساوه براساس مصوبه دولت به ساختار فرمانداری ویژه ارتقا یافته است و این چارت سازمانی صرف برخورداری از یک تابلو نیست بلکه باید در تمام ابعاد عملیاتی شود.

وی بیان کرد: با ارتقای فرمانداری به فرمانداری ویژه ضمن اینکه فرماندار شهرستان در جایگاه معاونت استانداری است تمامی وظایف، تفویض اختیار در چارت و سطح مدیریتی تغییر یافته و تا حد قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌یابد.

وی عنوان کرد: در چارت سازمانی فرمانداری ویژه مدیریت شهرستان از جایگاه بالاتری برخوردار بوده و یک مدیر شهرستانی به عنوان معاون مدیرکل انجام وظیفه می‌کند.

معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه باید اختیارات مدیران شهرستانی براساس چارت فرمانداری ویژه افزایش یافته و از سوی مدیران کل تفویض اختیار صورت گیرد، از مدیران کل خواست تا برابر مقررات تمامی اختیاراتی که مطابق قانون می‌توان به مدیرانی که در شهرستان‌های دارای فرمانداری ویژه مسئولیت دارند تفویض شود، عملیاتی کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر عملیاتی شدن ساختار اجرایی فرمانداری ویژه باید نسبت به تهیه شناسنامه در هر حوزه‌ای اقدام کرد و از لحاظ مدیریتی کادر اداری و تفویض اختیار با اولویت‌بندی ماموریت‌ها به درستی شکل گیرد چرا که تفویض اختیار یک امر قانونی است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فرمانداری ساوه بعنوان فرمانداری ویژه متفاوت از دیگر شهرستان‌هاست و مدیران باید به این نکته توجه داشته باشند، افزود: مدیران برای بالا بردن اثر بخشی مدیریت در سازمان و سهولت انجام کارها برای ارباب رجوع تفویض اختیاراتی که لزوم مراجعه  به اداره کل نیست و‌ کارهایی که بهتر است واگذار شود انجام دهند.

حقیقی در ادامه با اشاره به سابقه طولانی برخی از مدیران ساوجی در پست‌های اجرایی این شهرستان اظهار کرد: شایسته گزینی و جوانگرایی در انتخاب مدیران باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی با تاکید بر بومی‌گرایی و شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران گفت: مدیران مستعد و شایسته جایگزین مدیران با سابقه طولانی در پست های مدیریتی شوند و از توان نیروی بومی به تناسب تخصص و تعهد در پست سازمانی استفاده شود.

وی خواستار ارائه لیستی از ظرفیت نیروی انسانی شاغل در پست‌های سازمانی و مدیریتی شهرستان به استانداری شد و گفت: در صورتی که به تناسب دستگاههای اجرایی و سازمانی این شهرستان از نیروی انسانی کمتری برخوردار باشد قطعا اقدام لازم برای برطرف شدن مشکل صورت خواهد گرفت.

معاون استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به برخی کمبودهای شهرستان ساوه گفت: ساوه در حالی شهرستان ویژه است که در حوزه سرانه ورزشی و بهداشتی و درمانی به خصوص فضای بیمارستانی فعال کمبود جدی دارد که برای برطرف شدن این کمبودها باید تلاش کرد.

وی بیان کرد: در حالی که میزان تراکم دانش آموز در کشور به طور متوسط 22 دانش آموز در هر کلاس است اما این میزان در شهرستان ساوه 37 نفر است که لزوم افزایش فضای آموزشی در این شهرستان مهاجر پذیر را دوچندان می کند.

حقیقی به کمبود سرانه فضای کتابخانه های شهرستان و نامطلوب بودن برخی از راههای مواصلاتی شهرستان اشاره کرد و با تاکید بر توسعه زیرساخت های صنعتی و اقتصادی در این شهرستان برای حل مشکل بیکاری خواستار بازنگری در خصوص برخی کمبودها برای قرار گرفتن این شهرستان در شاخص‌های برتر استانی شد.

وی تاکید کرد: شهرستان ساوه دارای ۲۲ نقطه حاشیه نشین است  که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است و باید برنامه های عملیاتی در راستای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی ، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و افزایش دسترسی به خدمات به بهداشتی و درمانی انجام شود.

حقیقی در ادامه با اشاره به برگزاری سلسله نشست های بررسی مسائل و مشکلات شهرستان های استان مرکزی گفت: با‌ دستور استاندار، برنامه ریزی و شهماهنگی‌های لازم جهت بازدید و بررسی مسایل و مشکلات شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد و از آنجائیکه ساوه دومین شهرستان استان مرکزی و فرمانداری ویژه است به عنوان نخستین شهرستان این جلسه برگزار شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار