تابناک مرکزی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ساماندهی برنامه‌های تبلیغی دینی راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای دستیابی به این مهم، یک برنامه ریزی مدون تشکیلاتی انجام پذیرد.
کد خبر: ۴۹۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 20 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، حجت الاسلام صفر قربانپور در همایش طلایه داران تبلیغ استان مرکزی در اراک اظهار داشت: ضمن تلاش برای ادای وظیفه درست در کار و رسالت تبلیغی، اطلاعات مبلغین باید به روز بوده و مباحث اجتماعی از اولویت های تبلیغی باشد.

وی افزود: مباحث اجتماعی عمدتا بنیانی هستند اما اطلاعات بیشتر کمک می کند تا بهتر در مسیر رفع مشکلات و ناهنجاری های ضدارزشی قدم برداریم و با آن ها مقابله کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: مبلغین رسالتی دارند که کارهای مهمی را می توانند انجام دهند و افراد ذینفوذ موظف هستند افکار عمومی را به سمت هدایت اجتماعی و اخلاقی سوق دهند.

قربانپور بیان کرد: برای اثرگذاری هر چه بیشتر کارهای فرهنگی باید از سیره و الگوهای عملی علما بهره گرفت تا بتوان در جامعه الگویی برای افراد دیگر شد و اگر این اتفاق بیفتد ناهنجاری ها جای خود را به هنجار و ارزش خواهد دارد.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی مبلغین باید در ساماندهی برنامه ها نیز موثر واقع شوند که بخشی از این کار شامل بسیج طلاب و تشکیلاتی کار کردن علما است که به معنای بررسی و پیدا کردن یک مشکل و آسیب اساسی در یک منطقه مشخص و برنامه ریزی برای رفع و کار تبلیغی پیرامون همان آسیب در آن حوزه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تشریح کرد: وقتی هجوم دشمن و برنامه ریزی های او برای آسیب زدن به ما جدی است قطعا باید راه های مقابله با این آسیب ها هم جدی باشد و این مهم کار جمعی و برنامه ریزی را می طلبد.

قربانپور اذعان داشت: یکی از دغدغه ها در استان مرکزی افزایش منکرات در بخش مذهبی است که علل مختلفی ازجمله نبود فضای مطلوب در جامعه برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر موجب آن شده و این مطلب نیز باید در دستور کار مبلغان قرار گیرد.

وی افزود: همچنین از مسائل دیگر کم شدن جاذبه مباحث تبلیغی در قالب سخنرانی ها به ویژه برای جوانان است و این واقعیت را تبیین می کند که باید به خوراک فکری و فرهنگی متناسب با دوره ای که در آن زندگی می کنیم بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: باید اطلاعات علمی، پاسخگویی و حوصله را بالا ببریم و از ظرفیت و امکانات موجود در سطح جامعه بهره ببریم تا در این زمینه موفق عمل کنیم.

قربانپور اظهار داشت: هم افزایی در استان مرکزی و کشور باید ۱۰۰درصدی باشد تا مبلغین بتوانند نظام اسلامی را کارآمد جلوه دهند، چراکه در هیچ منطقه از دنیای به جز جمهوری اسلامی نظام مردم سالاری دینی بر مبنای ولایت فقیه نداریم و در این عصر و دوره که عصر غیبت امام زمان(عج) است باید به این وظیفه به خوبی عمل کنیم.

وی در پایان بیان کرد: هم اکنون ۸۰۰نفر مبلغ بومی در سطح استان مسئولیت های تبلیغی را برعهده دارند و ۶۰۰نفر مبلغ اعزامی نیز در سطح استان فعال هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار