تابناک مرکزی: سازمان حج و زیارت اعلام کرد، متقاضیان سفر اربعین از روز شنبه (27 شهریورماه) به مدت 72 ساعت مهلت دارند هزینه ثبت نام این سفر را بپردازند.
کد خبر: ۴۹۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 16 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا؛ سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان زیارت اربعین که از ۱۶ مردادماه در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند، از روز شنبه - ۲۷ شهریورماه - به مدت ۷۲ ساعت فرصت دارند با مراجعه به این سامانه، نسبت به پرداخت هزینه‌ها و نهایی کردن ثبت‌نام خود و همراهان‌شان اقدام کنند.

در متن اطلاعیه این سازمان آمده است: «متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه https://samah.haj.ir، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه‌ها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه های بانکی اقدام کنند.

هزینه های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر است:

۱- هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می‌شود.

۲- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ریال

۳- حق الزحمه کارگزاری ۱۰۰.۰۰۰ ریال

شایان ذکر است قبل از پرداخت هزینه ها، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.

نکات مهم:

۱) با توجه به این که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، شخصاً نسبت به ثبت‌نام و تشکیل گروه اقدام کنند، چنانچه ثبت‌نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود، به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به هزینه‌های فوق افزوده می‌شود.

۲) دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.

۳) سرگروه محترم باید پس از واریز هزینه های مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ۳x۲ یا ۴x۳ را به دفتر زیارتی که به هنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل دهد.

۴) در صورت انصراف هر یک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام کند. بدیهی است در صورت انصراف، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقی مانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت؛ تا کنون حدود ۱۵۰ هزار نفر برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند و ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار