آیت‌الله اراکی:
تابناک مرکزی: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به وجود آمدن بهترین امت‌ها در گرو اطاعت از رهبری الهی است و به واسطه اطاعت از این رهبری الهی است که امت واحده در جامعه محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 16 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسمی که با هدف تکریم و تجلیل از تلاش‌های ایشان و مجمع جهانی تقریب با حضور علماء و ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت لبنان برگزار شد، با اشاره به دو رحمت رحیمی و رحمانی خداوند در قرآن کریم، به بیان ویژگی‌های این دو نوع رحمت الهی با توجه به آیات «وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ فَسَأَکْتُبُهٰا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَ یُؤْتُونَ اَلزَّکٰاةَ وَ اَلَّذِینَ هُمْ بِآیٰاتِنٰا یُؤْمِنُونَ» و «وَ مٰا أَرْسَلْنٰاکَ إِلاّٰ رَحْمَةً لِلْعٰالَمِینَ» پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم رسول اکرم(ص) را به عنوان رحمتی برای جهانیان عنوان می‌کند و رحمت خود را فراگیر و جهان‌شمول و نیز آن را رحمت مکتوب به معنی رحمت قطعی و مستمر توصیف می‌کند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه واژه نعمت در قرآن کریم را به لحاظ مفهومی بسیار نزدیک به رحمت توصیف کرد و افزود: رحمتی که بر همه آفرینش نازل می‌شود و همه موجودات را در بر می‌گیرد و آنها را از نیستی و عدم به نشئه وجود داخل می‌کند رحمت رحمانی است که رحمت نازله الهی است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: خداوند رحمان از مخلوقاتی که این رحمت واسعه الهی شاملشان گشته دعوت به رجعت می‌کند و این رجعت در پرتو پیروی و اطاعت از رحمت واسعه الهی محقق می‌شود که پیامبر اکرم(ص) تجسید این رحمت واسعه الهی است.

رئیس هیأت امنای دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «وَ اُذْکُرُوا نِعْمَتَ اَللّٰهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدٰاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوٰاناً» رحمت نازله الهی که به واسطه «نعمت» به رحمت صاعده مبدل می‌شود را رهبری الهی دانست و ادامه داد: به واسطه اطاعت از این رهبری الهی است که امت واحده در جامعه محقق می‌شود.

آیت‌الله اراکی به وجود آمدن بهترینِ امت‌ها را در گرو اطاعت از رهبری الهی دانست و با اشاره به اصرار حضرت امام خمینی(ره) بر حذف شرط مرجعیت از شروط رهبری، دلیل آن را وظیفه و نقش رهبری سیاسی جامعه در متحد کردن همه اقشار جامعه با آراء، فتاوا و عقاید گوناگون عنوان کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار