تابناک مرکزی: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: طی سال گذشته با اعطای تسهیلات بلاعوض، ۱۹۰ فرصت شغلی برای معلولان روستایی تحت پوشش بهزیستی در استان مرکزی فراهم شد.
کد خبر: ۴۴۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 28 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، فریبا نوروزی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه  معاونت توانبخشی بهزیستی در سه زمینه فعالیت دارد، اظهار داشت: این سه زمینه شامل توانمندسازی، توانپزشکی و توانبخشی روزانه و همچنین توانبخشی مراقبتی است که هر کدام زیر مجموعه های گسترده و مختلف دارند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی افزود: ایجاد اشتغال معلولان در حوزه توانمندسازی بهزیستی پیگیری می شود که با اعطای تسهیلات بلاعوض تا سقف ۴۰میلیون ریال امکان پذیر است و توانمندسازی معلولان روستایی نیز در این رابطه در دستور کار قرار دارد.

نوروزی با بیان اینکه تسهیلات ارایه شده به منظور ایجاد اشتغال برای معلولان روستایی بلاعوض بوده و از اعتبارات توانبخشی بهزیستی تامین می شود، خاطرنشان کرد: ۹۵درصد روستاهای استان تحت پوشش برنامه های توانمندسازی مبتنی بر جامعه بهزیستی استان هستند و پنج درصد باقیمانده مربوط به شهرستان زرندیه است که آن هم در سال جاری تکمیل می شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت: بخشی از خدماتی که از طریق دفتر توانمندسازی به افراد معلول و تحت پوشش، توسط تسهیل گران ارائه می شود، شامل آموزش در خانواده، اصول مراقبت در منزل، آموزش خانواده در خارج از منزل، تسهیل گری در مدرسه یا مراکز آموزشی و... است.

وی اعطای پلاک ویژه را از دیگر فعالیت های دفتر توانمندسازی معاونت توانبخشی بهزیستی عنوان کرد و افزود: این مورد شامل حال معلولانی می شود که در اندام تحتانی از نظر جسمی و حرکتی دچار مشکل هستند یا گرفتار شرایط شدید بیماری ذهنی می باشند.

نوروزی مناسب سازی خودرو و مناسب سازی منزل را از دیگر فعالیت های دفتر توانمندسازی بهزیستی اعلام کرد و گفت: طی سال جاری ۱۶۲ مورد مناسب سازی داخل منزل و ۱۵ مورد هم مناسب سازی خودرو برای معلولان تحت پوشش در استان انجام شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته برای ۴۰۵ معلول ضایع نخاعی حق پرستاری از سوی اداره کل بهزیستی استان مرکزی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار