معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی؛
تابناک مرکزی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تحقق برنامه های مورد نظر دولت و برنامه ها و مسائلی که خاص استان می باشد نیازمند وحدت، همراهی و همفکری همه مسئولان، طیف ها، جریانات و تشکل های سیاسی است.
کد خبر: ۴۴۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 14 June 2017

به گزارش تابناک مرکزي، شکراله حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در نشست تخصصی کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، با یادآوری برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت ماه امسال، اظهار کرد: تحقق برنامه های مورد نظر دولت و برنامه ها و مسائلی که خاص استان می باشد نیازمند وحدت، همراهی و همفکری همه مسئولان، طیف ها، جریانات و تشکل های سیاسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: قاعده و اصول منطقی آن است که کشور براساس دیدگاهی که رای بیشتری را در انتخابات آورده است اداره شود.

وی با بیان اینکه مسئولان با تلاش و کار بیشتر و رفع مشکلات استان و کشور باید جوابگوی اطمینان و اعتماد مردم باشند و پاسخ اعتماد مردم را در عمل بدهند نه با شعار تاکید کرد: پیام حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت را  برای مسئولین کار، پیگیری و وقت گذاشتن بیشتر است ، تا همه با هم در استان تحت حمایت و هدایت های نماینده ولی فقیه در استان بتوانیم با وحدت کلمه به مشکلات عدیده استان فائق شویم.

وی بیان کرد: در اواخر ساعت اعلام شده برای اخذ رای با بازدیدی که با حضور استاندار مرکزی و رئیس کل دادگستری استان از شعب انجام شد شاهد حضور مردم در صف های طولانی بودیم که بطور مثال در دبیرستان شکرائی که دارای دو صندوق اخذ رای بود حدود 150 نفر در صف حضور داشتند که تاساعت 12 شب امکان اخذ رای از حدود 20 نفر وجود داشت لذا بسیاری از هم وطنان ما که  تعداد آنها  2 تا 4 میلیون نفر در کشور برآورد می شود به این طریق نتوانستند رای بدهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود:  غفلت مسئولان و پرداختن به مسائل حاشیه ای آنان را از پیگیری مسائل اصلی غافل می کند و افرادی که در این زمینه ضرر و زیان می بینند مردم و جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با استقبال از انتقاد و نقد منصفانه که باعث رشد و توسعه کشور و جامعه می شود تخریب را عامل لطمه بر کار و روحیه افراد دانست و گفت: مسئولین باید برای حل مشکلاتی چون اشتغال جوانان، مقابله با آسیب های اجتماعی و سازندگی استان وقت بگذارند و  در هر رده و مقامی از تخریب و تضعیف یکدیگر خودداری کنند. 

وی ادامه داد: امروز انتخابات به پایان رسیده و رقابت ها تمام شده  و دوران رفاقت آغاز شده است و همه  باید برای ساختن استانی در خور و شان مردم این استان که همواره همراه نظام هستند و در همه صحنه ها حضور دارند ، تلاش کنیم.

حسن بیگی افزود:  توجه به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ استان  که باید به طور جدی رصد شوند و لحظه ای غفلت باعث بروز مشکلات برای این واحدها می شود ، وضعیت اشتغال که با توجه به وضعیت مناسب استان مرکزی در این زمینه در برخی شهرستان ها همانند خمین و شازند درصد اشتغال برای جوانان مناسب نیست، وجود آسیب های اجتماعی که مواردی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به جد پیگیری می شود و هنوز هم مواردی وجود دارد که باید پیگیری شود بیانگر این مهم است که مسئولان باید از پرداختن به مسائل حاشیه ای اجتناب کنند و  به جد پیگیر مسائل و مشکلات استان باشند .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: آسیب های اجتماعی و رسیدگی به آن همسطح توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی و از تاکیدهای مقام معظم رهبری است و بر این اساس باید اقدام های دستگاه های اجرایی برای مقابله با این آسیب هاعلمی، گره گشا و فوق العاده باشد.

وی ادامه داد: دستگاه هایی که از اعتبارات این بخش بهره مند شده اند باید از انجام اقدام های عادی و روزمره دوری کنند و گزارش این فعالیت ها را به این کارگروه ارایه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: با تدوین سند مقابله با آسیب های اجتماعی برای نخستین بار در این استان و انجام اقدام های انجام شده هم اکنون طلاق به عنوان یکی از معضل های اجتماعی درصدی کاهش یافته است.

حسن بیگی با یادآوری ایجاد دو مرکز کنترل آسیب های اجتماعی در ساوه و شازند، افزود: این اقدام کار مفیدی است و باید کار مقابله با آسیب های اجتماعی از مرکز استان به شهرستان ها انتقال یافته و فرمانداران نیز در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار