محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بیژن زنگنه وزیر نفت و سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به ترتیب به جلسات کمیسیون های علوم، صنایع و فرهنگی مجلس دعوت شده اند.
کد خبر: ۴۱۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 20 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، کمیسیون های تخصصی مجلس یکشنبه هفته آینده (سوم اردیبهشت) جلسه دارند.

  سه وزیر دولت هفته آینده در جلسات کمیسیون های مجلس حضور می یابند

در کمیسیون فرهنگی مجلس هفته آینده قرار است، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از عملکرد این سازمان ارایه کند؛ بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
همچنین سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده برای پاسخگویی به سوالات هشت تن از نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می یابد.
اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نیز هفته آینده ضمن بررسی بودجه وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مراکز تحقیقاتی کشور، میزبان محمد فرهادی وزیر علوم هستند تا پاسخگوی 14 سوال طرح شده از سوی 10 نماینده باشد.
در کمیسیون اجتماعی نیز قرار است طرح تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه های غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
اعضای کمیسیون اقتصادی نیز بررسی طرح اصلاح برخی مواد مربوط به قانون تعزیرات حکونتی و همچنین قوانین و مقررات و نحوه عمل فعالیت های مرتبط با حرفه حسابرسی و آثار آن بر اقتصاد ملیف برگزاری نشست با مسوولان اتاق تعاون ایران را در دستور کار دارند.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز هفته آینده به بررسی لایحه اصلاح قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت و گزارش اخیر وزارت امور خارجه درباره اجرای برجام می پردازند و در پایان هفته بازدیدی از مناطق مرزی جنوب شرق کشور خواهند داشت.
برنامه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تهیه گزارشی مربوط به درخواست عده ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدئگی به عملکرد ناقص هدمفندسازی یارانه ها و رسیدگی به طرح تامین اجتماعی همگانی است.
در کمیسیون بهداشت مجلس نیز از مسئولان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و انجمن های تخصصی برای بررسی مشکلات رادیولوژیست های کشور، دلایل ایجاد رشته جدید رادیو اونکولوژی، مشکل کمبود متخصص زنان در کشور و راهکارهای ایجاد بانک سلولی دعوت شده است.
اعضای کمیسیون کمیسیون شوراها بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور را در دستور کار دارند و اعضای کمیسیون صنایع و معادن ضمن بررسی سوال هادی قوامی نماینده اسفراین از وزیر نفت، اقدام های انجام شده برای مقابله با قاچاق کالا و ارز را بررسی می کنند.
بررسی قانون اساسنامه شرکت سهامی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور مسوولانی از وزارت راه و نماینده سازمان خصوصی سازی و بررسی قانون اساسنامه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد.
اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر و لایحه مقابله با تقلب در تهیه اثار علمی را در دستور کار دارند و اعضای کمیسیون کشاورزی برخی بندهای لایحه هوای پاک که از صحن علنی به کمیسیون ارجاع شده است را اصلاح کرده و لایحه حفاظت از خاک را نیز نهایی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار