رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی در مجلس از عدم ارسال مدارک و اسناد داوطلبان شوراها به هیأت های نظارت شهرستان ها توسط فرمانداری ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۰۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 16 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی بنا بر اعلام خبرگزاری خانه ملت، "علیرضا سلیمی" رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس درباره حفظ شأن و اقتدار مجلس ضمن تشکر از زحمات هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در برخی استان ها مدارک مربوط به داوطلبان عضویت شوراها توسط فرمانداری ها به هیأت های نظارت شهرستان ها داده نشده و این سبب شده تا کار روی زمین بماند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز روز چهارمی بوده که تایید صلاحیت داوطلبان شوراها در حال بررسی است اما مدارک و اسناد توسط استانداری ها و فرمانداری ها به هیأت های نظارت تحویل داده نشده است.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت در این راستا بر عهده مجلس است؛ لذا باید به این موضوع رسیدگی شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی گفت:وزارت کشور این موضوع را پیگیری کند تا مشکل رفع شود

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی در جلسه مسئولین هیئت های نظارت استان مرکزی که در شهر اراک برگزار شده بود بیان کرده بود: اکنون مابین دو حق قرار گرفته ایم، حق ناس و حق نظام و سختی کار اینجاست هم باید حقوق افراد حفظ شود و حق نظام نیز درنظر گرفته شود، چون امام(ره) فرمودند حفظ نظام از نماز واجب تر است.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داده بود: هیئت های اجرایی و نظارت باید به مر قانون عمل کنند و کسانی که به جواب استعلامات توجه نکرده اند، تخلف از قانون انجام داده اند و باید این خطای خود را جبران کنند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی تصریح کرده بود: اگر یکی از مراجع چهارگانه جواب استعلام در مورد فردی دهد همین موضوع سند است و قانون و بخشنامه وزارت کشور بر تکیه به مستندات اشاره کرده است.

سلیمی افزوده بود: اگر افرادی وجود داشته باشند که متجاهر به فسق بوده و یا سابقه منفی داشته باشند ولی به دلیل مسایل سیاسی یا ارتباطات خاص از فیلتر تایید صلاحیت ها عبور کنند، این موضوع باعث می شود که مردم به نظام بدبین شوند.

وی ادامه داده بود: هرگونه اسناد قانونی و جواب استعلامات مراجع چهارگانه، قطعا در تایید صلاحیتهای هیئتهای نظارت بررسی خواهد شد و مدنظر قرار خواهد گرفت.

سلیمی به اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی توصیه کرده بود که جواب استعلامات اشخاص محرمانه است و اطلاعات افراد باید محرمانه بماند تا آبرو و حرمت افراد حفظ شود.

وی تاکید کرده بود: اگر در فضای مجازی به افراد و اعضای هیئت های نظارت توهین شده و افترا زده شود، به صورت فوری رسیدگی خواهد شد و با معرفی به مراجع قانونی، قاطعانه برخورد می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار