کریمی در تشریح جلسه فراکسیون ایثارگران با وزیر تعاون:
تابناک مرکزی: سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به جلسه مشترک این فراکسیون با وزیر تعاون گفت: قرار است کارگروه مشورتی متشکل از نمایندگانی از تمام قوا برای دفاع از حقوق ایثارگران و پرداخت مطالبات آنها تشکیل شود.
کد خبر: ۳۵۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 03 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز (دوشنبه، ۱۳ دی ماه) فراکسیون ایثارگران با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به ایثارگران و مسائلی که در قانون برنامه ششم برای ایثارگران پیش بینی شده بود که به نوعی به وزارت رفاه هم ارتباط پیدا می کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان حاضر نقطه نظرات خود را درباره خانواده بزرگ ایثارگران مطرح کرده و از تصویب و ابلاغ نهایی دائمی شدن قانون جامع خدمات ایثارگران ابراز خرسندی کردند، بیان داشت: در بخش ۱۶ متن پیشنهادی کمیسیون تلفیق برنامه، ۶ ماده برای احکام مربوط به ایثارگران پیشنهاد شده که در آن احکام متعدد و مختلفی درخصوص مسائل مبتلابه ایثارگران پیش بینی و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از جمله این موارد بحث تسهیل و کاهش شاخص ها و معیارهای برخورداری از معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای فرزندان اقشار مختلف ایثارگران وجود داشت و پرداخت مطالبات آنها نیز مطرح شد همچنین در ماده ۱۰۱ تا ۱۰۶ به بحث ترویج فرهنگ شهادت و سایر مسائل دیگر پرداخته شده لذا امیدواریم با هماهنگی که میان اعضای فراکسیون ایثارگران که بیش از ۸۰ نفر هستند و حمایت سایر نمایندگان این پیشنهادات به تصویب برسد و قدم مؤثری باشد.

کریمی در ادامه به سخنان وزیر تعاون اشاره کرد و یادآور شد: دولت هم برای ایثارگران و تحقق مطالبات آنها جدی است و از آنجایی که ربیعی رئیس کمیسیون اجتماعی هیأت دولت هم هست، گزارشی از روند فعالیت های این کمیسیون در حوزه ایثارگران و تصویب آیین نامه و مقررات دولت در خصوص این قشر ارائه کرد که خیلی از آنها بلاتکلیف بود و در این دوره به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: همچنین وزیر تعاون اعلام آمادگی کرد که کارگروه فکری و مشورتی برای ایثارگران متشکل از همه قوا تشکیل شود و تعدادی از اعضای دولت که خود از چهره های شاخص ایثارگر دفاع مقدس هستند برای آن اعلام آمادگی کردند همچنین از مجلس هم چهره های شاخص فراکسیون ایثارگران در این کمیته حضور پیدا می کنند که همزمان در دولت و مجلس کار را پیش ببرند.

وی در ادامه به تلاش مجلس برای ارائه تسهیلات به خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم اشاره و بیان کرد: لزوم توجه ویژه به جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم تأکید شد چرا که آنها داوطلبانه برای دفاع از امنیت کشور و حریم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده یا  به درجه جانبازی نایل می آیند لذا باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

کریمی ادامه داد: پیشنهاداتی در برنامه ششم برای خانواده شهدای غیرایرانی دفاع از حرم نیز آمده مبنی بر اینکه عزیزان این خانواده ها تحت پوشش بنیاد شهید باشند و خدمات شامل حال آنها شود و هم چنین مشکل تابعیت آنها برطرف شود.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز که خود عضو فراکسیون ایثارگران است در این جلسه حضور داشت و در نهایت با جمع بندی نتیجه این جلسه از سوی حسن نوروزی ریاست فراکسیون، جلسه خاتمه یافت.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار